Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Messenger gör att datorn låser sig!


calle1983

Rekommendera Poster

Ja, som sagt, varje gång jag försöker logga in på Windows Live Messenger så låser sig datorn. Så pass att inte ens ctrl-alt+del fungerar. Det enda att göra då är att bryta strömmen...

 

Skall tilläga att datorn är nyformaterad och messenger är av senaste versionen som jag installerat om ett flertal gånger för att råda bot på problemet.

 

Tips någon, vad ska jag göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

avinstallera msn sen tar du bort dom här nycklarna:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows Live

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows Live

 

För att ta bort nycklar gå in på start sen kör skriv där: regedit sen klickar du på ok.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet kvarstår, det här verkar inte fungera alls.

Märkligt tycker jag, har aldrig haft detta problemet tidigare.

 

Fler förslag någon?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilken verion av msn håller du på med? är det 8.5.1302.1018? om du har laddat ifrån msn hemsida så är det den versionen. Du kan testa med 8.1 ungefär lika bara att 8.5 ser lite annorlunda ut. För jag har ingen anning annars. Skulle det vara okej med 8.1?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förut hade jag 7.5 så det spelar ingen större roll, ska prova leta upp en äldre version att ladda ner då :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag provat flera versioner av Messenger och med alla händer samma sak, det låse sig strax efter jag tryckt enter och ska logga in. Jag har inga liknande problem med andra program, inte vad jag märkt än iaf.

 

Hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar inte det heller. Jag tror jag har större problem än så, datorn börjar dryga sig, får nog flytta frågan till ett annat forum än det här, har nog virus.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inget virus tydligen, messenger låser hela datorn vid inloggning, har provat utan brandvägg och virusprogram utan positivt resultat. Hjälp behövs, jag vet inte hur jag ska lösa detta...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...