Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

AXIS Media Control


biker3C

Rekommendera Poster

För att titta på en vebkamera i t.ex Bengtsfors måste jag installera och aktivera AXIS Media Control, men det går inte, i min gamla dator med XP ingen problem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du något felmeddelande då du försöker installera/aktivera eller händer inget alls?

Kanske högerklick på installationsfilen och "Kör som administratör" hjälper?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja jag får detta meddelande!

 

AXIS Media Control which enables streaming video in Microsoft Internet Explorer, has not been installed or could not be registered on this computer. To install or upgrade the

AXIS Media Control , you must have Administration rights on this computer and you must answer Yes

when asked if you wish to allow the installation. AXIS 211 can also be configured to show still images.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du högerklicka och väljer "Kör som administratör...", blir det någon skillnad då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag klickar på den länken, ser jag i informationsfältet i Internet Explorer att jag måste installera en ActiveX AxisMediaControlEmb Class från Axis Communications. Gör så och jag får fram webkameran i Bengtsfors.

 

 

[bild bifogad 2008-03-20 20:40:33 av Maratonmannen]

1040673_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen är mitt grund problem att jag inte har ett använderkonto men endast administratörskonto?

Om jag tar bort UAC skyddet så funkar det!

Stort tack för hjälpen och en mycket bra tidning!!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...