Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IP-telefoni via Mobilabredbandet, går det?


peejay1000

Rekommendera Poster

Hej,

Jag undrar om nån vet om man man kan ringa via IP-telefoni med mobilabredbandet?

För isåfall kan man ju spara en hel del pengar med att säga upp sitt ADSL och fasta telefoniabonnemanget. Jag har chattat med Telenor och dom säger att man inte kan det.

mvh

/Pär

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Jag undrar om nån vet om man man kan ringa via IP-telefoni med mobilabredbandet?

 

Ja, om du har ett IP-telefonprogram i din telefon/dator.

 

För isåfall kan man ju spara en hel del pengar med att säga upp sitt ADSL och fasta telefoniabonnemanget.

 

Tänk på att du får betala för GPRS/3G-trafiken istället och den är inte direkt billig, såvida du inte har fastpris (vilket inte altid innebär obegränsad användning).

 

Jag har chattat med Telenor och dom säger att man inte kan det.

 

Antingen inkompetens eller att dom förlorar pengar på det.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Har ni eller nån annan koll på hur man rent tekniskt går tillväga. Jag hade tänkt köpa mobiltbredband via Telia eller nån annan operatör (dom flesta har för 199:/månad) och koppla in modemet i min dator. Sen har jag sen gammalt en IP-Telefon en C450 Seimens som jag tänkt använda så hur gör man behövs det nån mer hårdvara alt mjukvara för att detta ska fungera?.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del är det en mobiltelefon jag använder. Fring kan sedan ansluta genom WLAN (t ex ditt eget) eller via 3G. Inte riktigt aktuellt om du ska använda en C450...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm.."fring" kanske man skulle testa men då måste jag köpa ny mobil.

 

Är det nån som idag som ringer via sitt mobilabredband och som tycker att det fungerar bra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...