Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

köra js


jan-erik

Rekommendera Poster

if (isset($sw)){ ?><script language="JavaScript" src="js('par'); return true;"></script>
<? }

 

kan man göra så här?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Micke,

du hjälpte mej i förra veckan att bygga upp en js-rutin där jag i ett formulär med onclick styrde div-hantering. ShowContent js-funktionen, och det funkar jättebra. (tråd "divhantering")

Nu skulle jag försöka använd samma funktion, men inte med OnClick utan triggat av andra villkor.

det var detta som inlägget handlade om.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke_skane

Det kommer jag ihåg.

 

När är det du vill trigga funktionen?

Det finns ju olika händelsehantere typ: onchange, onload, onfocus...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen vill jag trigga även denna i ett formulär med OnClick, men eftersom jag ska ha med mig en parameter så funkar inte detta vad jag förstår.

Om jag bara ska köra ett script rakt upp o ner så funkar det med ShowContent trigagr med onclick, men om jag ska plocka med en variabel från formuläret så upstår tydlingen timingproblem.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke_skane

Handlar det om att du vill skicka med parametern i url:n till olika php-sidor som du sen vill inkludera i olika div:ar?

 

Jag skrev lite om detta i förra tråden i vilken ordning dem olika språken kördes.

 

Är det annat du vill göra så får du "rätta" mig ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, ungefär så.

Jag har en "button" som skall exekvera ett script i en speciell div.

Detta funkar bra om jag inte behöver ta med några parameter, då använder jag din ShowContent.

 

Jag har lyckats skapa en ShowContent2 där jag tar om hand en extra parameter, men sen vet jag inte hur jag ska få detta ett funka. Jag kan ju lägga till parametern till en URL, men då kan jag väl inte styra det till en viss div?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke_skane

Då behöver du aktivera en körning på server igen.

Serverspråket körs liksom innan klientspråket(javascriptet).

 

Det gör du antingen med Ajax eller att du laddar om sidan.

Annars blir sidan bara dynamisk med det som redan är laddat till klienten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har gjort så att jag laddat om sidan med vanlig submit, och det är acceptabelt. Men jag får problem med att denna output ligger kvar när jag använder ShowContent. Men det löser jag säkert.

Hur skulle i grova drag en ajaxlösning se ut?

 

Jag har ett antal aktiviter på skärmen, var o en motsvarar nyckel till en post i databastabell. Genom en knapp kan jag välja en av dessa, och få ut underliggande info. Det är denna info jag vill ha i en särskild div.

 

Infot ska kunna förändras och uppdatering databastabell skall ske. Detta sker i ett inlude-script.

 

Går detta på ett enkelt sätt att fixa med Ajax?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...