Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Eforum fungerar lite skakigt?


.M

Rekommendera Poster

Är jag ensam om att tycka att e-forum är lite skakigt?? Ibland när jag loggar in så loggas jag ut nästan så fort jag klickat på en länk.

 

Plus att ibland när man kommer in på förstasidan så ser det ut som hela forumet är tomt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har varit så sedan i fredags eftermiddag. IDG har problem med någon server som har hand om inloggningar och så. Vi får väl hoppas att det ordnar sig under dagen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Det är fortfarande likadant, fast inte lika ofta, men tillräckligt irriterande för att man lämna Eforum så fort man (efter 7 resor) lyckats åtgärda anmälningarna man fått i sina forum.

 

Trist.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Väldigt irriterande och har snart hållit på en vecka nu.

 

Snart är det påskhelg.

 

Kan inte någon ansvarig på IDG fixa det där?

 

Är det en server som inte vill så kan den väl fixas till?

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som om dessa utloggningsproblem uppstod efter att man hanterat den tidigare överbelastningsattacken. Antar att IDG skaffat någon sorts lastbalanserare (med trafikanalys) som inte riktigt lyckas hålla sessionskakorna levande.

 

Hur som helst så är det mäkta irriterande. :thumbsdown:

 

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vitt jag vet så började problemet med utloggningar i fredags eftermiddag. Då hade jag kontakt med JoGi som sa att det var problem med något i det centrala systemet för inloggningar och att driften arbetade med att lösa det.

 

JoGi har varit hemma med sjukt barn igår och idag så jag har inte kunnat prata med honom för att höra varför det inte har löst sig. Jag har ingen kontakt på driften.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Verkar stabilt idag. :-)

 

Har hängt online här sedan 15.35 i eftermiddags utan ofrivilliga utloggningsproblem.

 

Fast, man ska ju inte ropa hej än.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, jag har inte blivit utloggad en enda gång i dag så det verkar ha löst sig på morgonen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan felet var på väg tillbaka, har blivit urloggad nu flera gånger dom sista tio minuterna?

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det började sent igår eftermiddag och det är fortfarande problem med inloggningsservern.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara påpeka att det behövs hjälp med att ställa diagnos på varför inloggningsservern beter sig som den gör, så finns det ett jättebra forum som man kan ganska snabbt få ganska bra svar.

 

//eforum.idg.se/

 

 

 

 

 

 

hihihi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara påpeka att det behövs hjälp med att ställa diagnos på varför inloggningsservern beter sig som den gör, så finns det ett jättebra forum som man kan ganska snabbt få ganska bra svar.

Hehe, jag ska framföra det när jag får tag i min kontaktperson, som är på möte nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tycker jag inte behövs, det var ju förståeligt och det kan man ju inte säga om alla inlägg i Eforum. :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Besked från JoGi:

Vi provar att dra igång den servern som igår eftermiddag stängdes ned för

ett annat mindre fel.

 

Det verkar ha ett samband som vi får titta närmare på.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...