Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fungerar inte att bränna med något program


djdave88

Rekommendera Poster

Hej.

Köpte ny dator för inte så länge sedan och har aldrig varit med om något liknande problem när det gäller bränning.

 

Försöker jag bränna en musikcd i Nero så blir det(oavsett version) "reset occured" direkt.

Försöker jag bränna xbox360 spel i imgburn(oavsett version) så blir det "Synchronise Cache Failed!" Device: [4:4:0] TSSTcorp CDDVDW SH-S202J SB01 (D:) (SCSI)

Reason: Logical Unit is in process of becoming ready

 

I clonecd får jag inget felmeddelande utan bara "bränning misslyckades"

 

Provade att koppla ur min brännare och satte den i en kompis dator och då gick det utmärkt att bränna xbox360 spel med imgburn.

Har senaste firwaren, skickade tillbaks moderkortet till komplett.se och efter de hade testad kortet så sa de att det fungerade utmärkt.

 

Så är det någon klok människa som har något tips om vad fan det kan röra sig om?

 

Ledsen för långt inlägg.

 

Mvh

 

David

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen.

 

Nej jag har inte Vista utan Xp och jag har ingen annan optisk enhet inkopplad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du startar datorn, ser du om DVD:n är inkopplad? Om du inte hinner läsa, kolla i BIOS (F8 upprepade ggr under start).

 

Kolla också i Enhetshanteraren att det ser OK ut, felfri och har drivrutin.

 

Kan du öppna en skiva i Utforskaren och spela upp den?

 

Om det är IDE-anslutning, har du byglat DVD:n rätt? Master ska sitta längst ut på kabeln, Slave på mitten. Om den är ensam på kabeln, ska den vara Master. Kolla också att kabeln är felfri och kontakterna är ordentligt fastsatta.

 

Om inget annat hjälper, installera de program som hanterar DVD:n.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren.

 

Jag provade att koppla in en sata brännare och då fungerade det, berättade det för komplett som sa att de hade testat med just en sata brännare och inte ide som jag har (puckon) så alltså var det fel på ide kontakten på moderkortet. Kontentan blir att jag får en ny sata dvd brännare av dem istället.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra! Se till att de betalar frakten för moderkortet i båda riktningarna om de inte gjort det. Det går inte med automatik, tyvärr. Jag har fått pengar för mina fraktutlägg båda gångerna det har varit fel på grejorna från Komplett. Antar att DVD-brännaren de skickar bara räknas som kompensation för den trasiga kontakten på moderkortet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...