Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hackad Msn mm..


Flyhim

Rekommendera Poster

Tja!

Över en längre tid så har jag känt mig hackad på min dator. Jag vet inte varför igentligen för det har inte hänt så stora saker. Hur som helst så när jag höll på att skriva på word så står det plötsligt "Vill du spara dokument1". Det skumma var att jag hade inte krysat ner word och det kom ändå upp det. Och sen nere i högra hörnet så (tror det heter aktivitestsfältet) avslutades varje program där. Och jag såg ikon efter ikon gå bort. Jag blev rädd att det var en hacker och drog ut min internetanslutnig och strömmen till dator. Sen igår så var jag inne på msn, och skulle logga in idag på msn också och ser att jag har inte samma visningsbild som igår. Det är ju såklart inge dumt gjort eller farligt men jag känner mig hackad ändå. Finns det något jag kan göra. Typ kolla vilka anslutningar datorn har gjort och kolla om något program har körts fast jag inte har gjort det. Typ en logg eller nått vad som har hänt i datorn. Jag har en brandvägg men det är windows brandvägg

tack för svar

Elis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Vi kan ju se om HijackThis visar något till att börja med:

http://www.spychecker.com/program/hijackthis.html

Installera, kör, skanna och spara loggen (inget annat).

 

I ditt svar bifogar du HijackThis-loggen på detta sätt:

Tryck på LOG-knappen i Besvara-fönstret

Klistra in loggen

Tryck igen på LOG-knappen

 

Avvakta Cecilia eller Zipp, som kan analysera loggen.

 

Personligen skulle jag blåst hela datorn, för att försäkra mig om att datorn är helt ren från trojaner och annat misstänkt. Dra nätverkskabeln och skaffa en mjukvarubrandvägg t ex ZoneAlarm. Använd inte Windows brandvägg då den bara skyddar mot ingående trafik.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...