Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hur får jag internetalternativ att fungera?

hemda

Recommended Posts

Internetalterantiv/ windows msn?

Hej!

Jag e väldigt icke kunnig dataanvändare.

Men 2 saker ahar uppstått.

1. under flicken Vertyg finns internetalternativ ,denna "rullgardin" som heter internetalterantiv ,där man kan radera de sajter man varit inne på etc etc, plötsligt så rullas den garinen bara ut under 1/100 sek den bara blinkar tilll?? Jag vet ej hur jag ska få den att bli som innan.

2.Ibalnd så startar windows msn -installationen igång av sig själv. Går det att stänga av?

tacksam för alla svar o tips ,stora som små.

tack ,mvh Henrik

1. Jag antar att det gäller Internet Explorer.

För mig så ser Internetalternativ ut som bifogad bild (tryck på gemet).

Dina övriga likadana inlägg är borttagna i överensstämmelse med reglerna för Eforum som inte tillåter korspostning.

[bild bifogad 2008-03-12 09:53:58 av Cecilia]

1038173.jpg

Hejsan!

Tack för svar!

Ursäkt framföres, det blev lite många likadana inlägg från mig. NU vet jag!

OK, vad är "gemet" ??

När jag trycker fram internetalternativ så "rullas" det fram, fast vääääldigt snabbt, sen försvinner det igen

aha...nu ser jag!

Dags för mej att bli glasögonorm kanske!0)

Ja just så som bildet i ditt game ,så såg det ut innan när jag tryckte på internetalternativ, men nu så kommer denna ruta inte upp längre...möjligen så blinkar den till i en hundradels sekund.

Okej, blev lite förvirrad när du skrev rullgardin, så jag tänkte det var bäst med en bild så att vi menar samma sak.

Kan du starta Aktivitetshanteraren?

Kan du komma åt Internetalternativ i Kontrollpanelen?

• 4 weeks later...

Hej!

Nej ,det är mycket märkligt, inte ens i kontrollpanelen hittar jag funktionen "internetalternativ". Hmmm...samtidigt som detta problemet att jag inte kommer åt at radera de sidor jag varit inne på under "internetalternativ" så fungerar inte vissa webkamerer heller, sådanan webkameror som finns utpalcerade i olika städer.

Vad är kontrollpanelen?

tacksam för all hjälp, mvh Henrik

Aha,,,nu vet jag vad kontrollpanelen är för något. Gick in där, fann ikonen "internetalternativ" ,klickade och det blir samma reaktion som när jag klickar på "internetalternativ" under Verktyg. mao det kommer en mindre grå ruta som bara en 1/1odels sekund är synlig sedan direkt försvinner igen.

Visst men de har tider när de inträffade så se hur det ser ut i Loggboken nu och så försöker du ta upp internetalternativ och se ser du om det kommer någon ny rad där just då.

nej ,någon ny rad kan jag inte se nu ,tycker jag.

Tror du den ska komma upp under någon av undermenyerna elelr vilklen av dem? Det finns "program" , "säkerhet" ,"system".

För överigt är där mååånga fel som heter "side by side"

Där står en massa fel odyl, men inte just då jag "medvetet" tyrckte på internetalternativ just nu. Men där är ananrs x -antal fel-symboler.

Undra vad det kana vara alltså.

Kan det ha något att göra med att jag fick min dator sk.återställd för några veckor sedan. Vad det betyder vet jaginte, men polaren gjorde något sådant ., "återställning" el vad det var

Återställd kan betyda åtminstone två saker.

1. Återställd till leveransskick, alltså så som datorn var när det var alldeles ny.

2. Återställd några dagar i tillbaks för att rätta till någon inställning eller liknande som har blivit fel.

Vilket är det i ditt fall?

Hur sammanföll detta med att du påbörjade den här tråden den 12 mars?

Det var inte till utgångsskick vad jag minns, utan det var för ca 3-4veckor sedan. Kan nog vara runt de där dagarna, när jag började min tråd, tror det var 2dagr innan.

Kan det ha med internetalterativens icke fungerande att göra?

Ack Ack, detta är en djungel med data, närman e så här okunnnig,

Det är möjligt att systemåterställningen, dvs backningen av Windows ett antal dagar, gjorde att någon inställning eller fil blev konstig, inte passar ihop med resten eller liknande vilket då leder till att internetalternativ inte fungerar.

Varför gjordes systemåterställningen?

Till vilken tidpunkt gjordes den, bara någon dag, flera dagar, veckor tidigare?

Ja, något hände tydligen under de dagarna som det inte var så bra att strunta i.

Varför gjordes systemåterställningen?

Vilken version av Internet Explorer har du?

Ja det var någit fel, hörd emed en polare, och så gjordes en systemåsterställong, tror man kunde göra en sådan ,och typ välja hur lång tid tillbaka i tidem man ville göra den. tex 4dagar.

Jag har windows xp

• 2 weeks later...

jag har windows xp , och sen står det 7,0. Är det rätt svar?

Dumma inetnetalternativ sominte fungerar.

Nu går det inte heller att se vissa inslag från tv4.se pga " fel i mediaplayer". Vad e det för dumma fel i datan alltså

Internet Explorer version 7 ska gå att avinstallera.

Kontrollpanelen - Lägg till eller ta bort program

Där hittar du Windows Internet Explorer 7.

När du tar bort den så ska du sedan ha Internet Explorer version 6 kvar i datorn. Förhoppningsvis så har då det här felet försvunnit.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...