Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur får jag internetalternativ att fungera?


hemda

Rekommendera Poster

Hittar ingen Internet explorer 6 i min kontrollpanel. Den tog jag nog bort när jaginstallernade IE 7, men bäst väl o ladda ned IE 6 innan jag tar nort 7an.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Internet Explorer ( IE) nummer 6 var inte på min data. Försökta ladda ned det, men det lägger sig som en ikon på skrivbordet, sen går det inte att installera det pga ett felmeddelande som säger: Du har nyrare version installerad,därför avbryts installationen.

 

Vågar jag ta bort 7a och sen fortsätta med installationen av 6an??

 

Vad händer om jag inte har varken IE 6 el / nedladdade?

 

aha...vänt anu..det var nog det som hände kanske , då i början av mars att jag klyddade till det och plötsligt var här varken internet exp 6 el 7 i min data. Därför gjorde vi nog en sådan där sk "återställning2.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menade så här:

När man avinstallerar Internet Explorer version 7 så ska Windows ta bort de ändringar som gjordes när man installerade version 7 och återställa till version 6 automatiskt. Du ska inte installera version 6.

 

Om inte IE version 6 finns eller inte fungerar när du har avinstallerat IE 7 så får man installera om XP Service Pack 2.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok. Det finns en skiva med när jag köpte datan som heter "recovery DVD, Microsoft Windows XP Home Edition SP 2". Det är kanske den? ( tror den gör en såndär "booost..nånting", man måste nog sapara det som man inte vill låta gå förlorat. tex foto odyl

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju världens sämsta dator jag har. har kört servicepacken. Men fortfarande kan jag inte använda "internetalternativ", det är exkat som det var innan. Samt ej heller ändra startsida. SÅ det förändrade tyvärr ingen, det här Servicepacket

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan ju se om HijackThis visar något:

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HJTInstall.exe

Installera, starta och välj "Do a system scan and save a logfile", kopiera loggen som kommer upp (inget annat).

 

I ditt svar bifogar du HijackThis-loggen på detta sätt:

Tryck på LOG-knappen i Besvara-fönstret

Klistra in loggen

Tryck igen på LOG-knappen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får jag ner loggfilen ( filerna) det e jääätemånga ochjag kan inte "markera" dem. ( om det är alla dem som ligger i mitt fönster som heeter Trend MIcro Hijack This v.2.0 2)

 

Sen finns det en ruta till med massa rader, den rutan heter "hijack this, anteckningar"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är innehållet i Anteckningar som du ska kopiera och klistra in.

Men om du tänker återställa datorn till leveransskick så är det här förstås inget du behöver ägna dig åt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Så nu har jag boostat datan och installerat en massa saker igen...det e ju en heldags jobb!0)..Men nu fungerar internetalternativ igen!

Stor takc för hjälp o engagemang!!!

 

Vad kan det bytda när datan böir slå /hänger sig och ett felmedelande som heter drwtsn.32.exe ofta dyker upp?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

drwtsn.32.exe är Dr Watson som är ett felhanteringsprogram i Windows. Så kommer det upp felmeddelanden med det så betyder det att det är problem med Windows eller något program.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland så går det. Men du får nog starta upp en ny tråd, t ex i XP-forumet, för det har inte mycket med internet att göra då längre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...