Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

X-Box med Hårddisk


krille51

Rekommendera Poster

Hej!

 

Min polare säger att han kan spela "alla" spel på sin X-Box däeför att han satt in en hårddisk i den!?

 

Hur är det möjligt? Själv har jag inga spelkonsoler, så jag vet inte, men jag finner det ganska otroligt.. för att inte säga omöjligt.

 

Någon med erkänkt och genuint intresse för den gamla och snart museiala konsolen X-Box, har ni svar på min fråga?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo men om han sätter in en hårdisk som är stor nog så kan han lägga in skivavbilder och starta från dem precis som att starta från en skiva. men för att göra detta krävs det att den är "chippad" altså att han har monterat in ett litet kort som gör att detta funkar. men detta är olagligt!! och bör nog inte diskuteras här. men i alla fall, ja han kan säkert ha massa spel i den men dock inte alla som finns totalt och dock bara xbox spel, inte ex playstation 2 eller xbox 260 spel. läs mera om xbox på http://sv.wikipedia.org/wiki/Xbox

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack gurre g! Det var precis vad jag trodde. Jag är inte så insatt i sådana här prylar men nog förstod jag att det inte var möjligt det min polare sa.

Han vet nog inte själv heller, skulle jag tro.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...