Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inlämning av dator (reperation)


ThomasNr1

Rekommendera Poster

Hallå!

 

Kom bara att tänka på en sak nu när min polare har sin dator iväg för reperation.

 

 

Om man har lämnat in sin dator för reperation, får dom som reparerar datorn snoka bland ens saker? Satt och funderade på, om dom isåfall inte bryter mot den personliga intrigiteten ifall dom gör de? Fast ifall dom nu hade gjort de så finns det ju inga spår efter att dom har gjort de.

 

Är de något som förekommer, eller dom har redan så mycket att göra så de intresserar inte dom? Det är ju väldigt lätt för dom ifall dom nu skulle fått för sig att göra de. Kul å veta bara ifall någon här kanske vet:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Tror ärligt talat att dom inte har något intresse av att snoka runt i folks datorer. Dom är ju där för att felsöka och åtgärda problemet kunden lämnat in sin dator för. Inte för att snoka runt.

 

Har din polare något att vara rädd för ska upptäckas i datorn, eftersom du kommer med dom funderingarna?

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo okej, tänkte samma.

 

Ja jag frågade han samma sak, de va bara de att han tyckte att de kändes otryggt när hans dator är i andras händer. Vill väl inte att andra ska snoka bland hans saker. Och visst de kan man ha förståelse för.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har stått i media någon gång att en datorägare blivit polisanmäld för att denne haft "porr" i sin dator, servicefirman har då hittat något när dom reparera den åt kunden.

 

Visst ser den som utför servicen en del av informationen ibland, är nog oundvikligt tror jag, och skulle det då "hittas" t.ex någon form av "barnporr" eller så, så har jag för mig att den som utför denna service är skyldig att anmäla detta.

 

Men normalt så är dom nog inte speciellt intresserad av innehållet, precis som Stefan säger.

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Jag har tidigare jobbat med service på datorer och är det nåt som är ointressant så är vad folk har på sina datorer. Men sånt som hoppar fram på skärmen kan man inte undvika att se. Är det nåt olagligt, så kan man ju låtsas att man inte sett det, eller så tar man det med sin chef, sen får han avgöra. Men i det stora hela så ger man f*n i vad som finns på datorerna.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Tja alla dator fantaster !

Har ett problem med datorn med ett DirectX error och har grejat skit mkt själv men kommit ingen vart och då undrar ifall sän här service grej fixar sådana problem och var lämnar man in sådant ?? isåfall. Och till Mr andersson som hade jobbat med det Är det dyrt att lämna in så eller är det sådant man kan ta på garanti med försäljaren ?

MVH / sebbe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första en datorfirma kommer att göra är nog att installera om Windows för att se om det beror på någon Windows-inställning, drivrutin, program etc. Installera om Windows kan du ju göra själv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag vet har ochså redan gjort en total ominstallation och de funka inte hade fortfarande samma problem. men jag kommer att lämna in den till HP och så få de laga den på garanti så hoppas jag att den kommer att funka.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du föresten hur tar jag reda på ifall detta problem går på garantin, finns det möjligen ett diagnos program som kan visa vad som är felet ? jag gissar nu att problemet kan vara att datorn blir för varm o kollapsar. vad tror du om det är det möjligt ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HP skickar väl ofta med en del testprogram så kolla om du hittar något i manualen (brukar finnas för nedladdning om du inte hittar den).

 

Hmm, det här börjar driva iväg väldigt långt från det ursprungliga syftet med tråden och vad som är meningen att det ska finnas i det här forumet, och i stället bli en vanlig supportfråga som borde finnas i lämpligt Windows-forum eller kanske Hårdvara-övrigt beroende på hur problemet yttrar sig. Om du vill fortsätta att få hjälp med felsökning så bör du nog börja på en ny tråd och hänvisa till den här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...