Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Playstation 3 med ntsc i sverige


tomtenissen

Rekommendera Poster

tomtenissen

Hejsan.

 

Jahapp, då var det så att jag var i usa nyligen och då köpte min bror playstation 3. Vi visste att deom har NTSC och vi har PAL, dom har 110V vi har 230V men den var billig så vi köpte en.

 

Sen vile vi köra med den när vi kom hem, så vi köpte med os en adapter som ger ut 110V men dock bara 80W och PS3 behöver 280W så det gick inte så bra. Hittade en som klarade av 400W på elfa för 1300 plus moms, men undrar om nån vet om det finns nåt annat sätt att göra det på att öppna upp PS3:an och byta nätaggregatet i den eller byta ut vissa komponenter. Är det möjligt??

 

Sen med NTSC behövs det en ny tv? Provade hemma funkade men dock fick vi ingen färg. Nyare tv apparater har dom stös för både NTSC och PAL. Funkar det att spela på en dator skärm? Sen undrar jag om det går att koppla in den till en raceiver och sen till tv:n??

 

Eller är det bara att slänga/sälja konsolen?

 

MvH

Nicko

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NTSC/PAL är orelevant om du kör i HD-upplösningar. Så om du köper en nyare TV som klarar 720p eller 1080p via HDMI så kvittar det. Men med äldre TV-apparater och om du kör via t.ex. scart/svideo så måste dock TVn klara NTSC (Annars blir bilden svartvit). Men PS3 är gjord för att avnjutas i HD, så skaffa en ny tv istället =).

 

När det gäller strömmen så är så vitt jag vet nätagget i PS3 speccat till 100-240V, dvs du kan ta en vanlig strömsladd från t.ex. en dator och koppla den direkt i väggen, utan behov av någon konverter. Har inte testat det själv och kan inte garantera något, så dubbelkolla innan du testar. Dock har jag tidigare läst på diverse forum att det ska fungera utmärkt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tomtenissen

Okej, då vet jag vad nästa köp blir :P

Den blev svartvit, men om vi slog på stereon så vart det färg!?

 

okej, då ska jag ta o kolla upp det och förhoppningsvis räcker det med en sladd liknande som sitter till datorn.

 

tackar

 

MvH

Nicko

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...