Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

har probem med nytt moderkort


muckan

Rekommendera Poster

Hej, jag beställde ett nytt moderkort - MSI 945P NEO3-F därför att mitt gamla gick sönder.

Så för att testa det innan jag sätter in det i chassit så satt jag i nätaggets två portar och slog på. Abolut ingenting händer.

Jag har testat nätagget med en metallbit mellan grön o svart o aggregatet fungerade så jag har ingen aning om vad som kan vara fel. Hoppas på att någon här kan.

 

Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Där du ansluter Power Switch nere bland panelkontakterna kan du "tjuvkoppla" med en liten skruvmejsel. Sätt mejseln emellan stiften och kortslut en kort stund, så ska moderkortet "starta".

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aa just det, det hade jag inte prövat men ingenting hände. Så dom skickade mig ett trasigt moderkort då eller? eller kan nätaggregatet sakna stöd till det nya? (kan inte mycke om aggregat)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Hur är det med ATX-kontakten på moderkortet vice nätagget?

 

Idag är det vanligt med 24-pin anslutning där. Det finns adaptrar att köpa om t ex ditt nätagg inte har 24 utan 20 istället. Kan ju vara därför du inte får det att fungera.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Oki, och du har anslutit 4-pin 12 volts kontakten också (Se bif. bild) ?

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

[bild bifogad 2008-03-01 15:33:45 av Stefan Eklinder]

1035335_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade de men nu är de urkopplade. men det ska inte spela roll tror jag. För det gamla moderkortet när jag kopplar i det så går allt igång o sen dör efter en sekund.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte säker på att alla moderbord startar utan att CPU finns monterad..?

 

Men hur som om du redan provat med dessa monterade och du kopplat in både ATX-24 och ATX-4 kontakten, sluter rätt stift för power knappen och du är säker på att huvudströmbrytren på nätaggregatet är på så låter det onekligen som om du fått ett trasigt kort.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skamligt att man inte ska kunna förvänta sig att spritt nya saker ska fungera...

 

nåja tack båda två för svaren iaf.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YES ni så=D jag måste satt mejseln på fel piggar. Det ska väl va röd?? Iaf jag drog den över alla o då starta den. fan va bra nu ska jag montera allt. tack igen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...