Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

E-Forum i Safari?


ldt0

Rekommendera Poster

Varför får jag inte upp knapparna för t.ex. Citat och möjligheten att t.ex. klistra in smileys osv. när jag ska skriva ett inlägg i Safari?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför får jag inte upp knapparna för t.ex. Citat och möjligheten att t.ex. klistra in smileys osv. när jag ska skriva ett inlägg i Safari?

När jag skrev funktionen för smileys (ett par år sen) så var Safari fortfarande rätt buggig och kunde inte hantera textranges på ett korrekt sätt, därför blev det inget för denna läsare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detsamma då för de övriga knapparna? Typ kod/citat/log och färgerna? Inte för att det stör mig, använder dem sällan och sitter oftast i FF eller IE ändå.

Jag blev dock ganska förvirrad första gången jag skulle använda dem i Safari, var ju helt säker på att jag sett knapparna där förut. Tog ett tag innan jag kom på att jag satt i Safari och att det kanske var där problemet låg :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detsamma då för de övriga knapparna? Typ kod/citat/log och färgerna?

Japp, samma sak där. Idag skall det dock gå att fixa till.

 

(Jag undrar förresten var Apple får luft ifrån när de påstår att Safari är den snabbaste läsaren. Den tar runt 4 ggr så lång tid på sig att läsa in sidor än min Firefox-konfiguration)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter du på Windows eller OS X? När jag kör Safari gör jag det i OS X och där känns Safari aningen snabbare än FF, dock inte lika kompatibel med alla sidor. OS X versionen av FF är väl känd för att vara lite ooptimerad. På Windows är dock FF ett givet val, har inte ens orkat pröva Safari där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade just Windows-versionen, så jag antar att de inte brytt sig om att optimera denna version, windowsälskare som de är ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför får jag inte upp knapparna för t.ex. Citat och möjligheten att t.ex. klistra in smileys osv. när jag ska skriva ett inlägg i Safari?

Jag lägger in en anmärkning om det i förslaget om ändringar av Eforum.

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1033724

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Varför får jag inte upp knapparna för t.ex. Citat och möjligheten att t.ex. klistra in smileys osv. när jag ska skriva ett inlägg i Safari?

Fungerar det nu?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Fungerar det nu?

Japp, nu fungerar det i Safari för PC iallafall, bör väl fungera under Mac också

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej tyvärr, funkar inte på Safari i OS X. Kör 10.5.2 med senaste uppdateringarna, inga knappar syns till :-(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Nej tyvärr, funkar inte på Safari i OS X. Kör 10.5.2 med senaste uppdateringarna, inga knappar syns till :

Det märkliga är att jag ser att min kodlösning är inlagd när man tittar i källkoden på Windows Safari men tittar jag i källkoden med ex. Firefox så är den inte inlagd. Sker någon serverkontroll av webbläsare för att avgöra vilken kod som skickas? Isåfall är det väl denna som skickar fel variant till Sarari/OSX

 

[inlägget ändrat 2008-03-13 07:32:57 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Nope, det är samma kod till alla...

Om man inte din klient cachar...

Det kanske den gör just med inläggsfönstret ja.

 

Du skulle nog med fördel kunna skriva om min Agent-identifiering, den är nog inte så korrekt idag, då kanske det även fungerar på Mac. Det är troligtvis bara identifieringen av läsare som inte gått igenom där, inte det rent tekniska kring knapparna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...