Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"No signal" på skärmen, har en nyköpt självbyggd burk!


bizze

Rekommendera Poster

Hejhopps

 

Byggde ihop min nya dator igår men när jag väl kopplar in datorn i skärmen så får jag bara upp "No signal", och skärmen står på stand-by. Allt annat funkar bra, alla fläktar snurrar, alla lampor lyser, datorn gasar igång helt perfekt.

 

Dessa är delarna jag använt för den:

 

* Miditower Svart without PSU/utan nätagg

* Chieftec CFT-500A-12S 500W ATX/DualX EPS-12V 120mm Fan 20/24-pin (AMD&P4 OK)

* Asus P5KPL-E iG31 4DDR2-DIMM 3PCI 3PCIe SATA Audio VGA GB-LAN Socket775 ATX

* Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 4MB FSB1333 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775

* OCZ Titanium 2x1024MB (tot. 2048MB) DDR2 PC2-6400 800MHz EPP-ready

* Seagate Barracuda ST3500630AS 7200.10 500GB 7200rpm 16MB cache SATA2

* BFG GeForce 8800GT OC2 675MHz GPU 512MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI SLI-ready RETAIL PCI Express

* Som skärm har jag en 17" TFT MEDION SXGA LCD MONITOR om det nu spelar någon roll.

 

Jag har letat runt på google/forum hela morgonen/gårdagen utan nå vettiga svar, verkar finnas massor som har problem med "No signal" men inget direkt svar finns ;/

 

VAD ÄR FEL?!

 

- Ja, alla kablar är nog isatta.

- Nej, jag har inte råkat kortsluta moderkortet/grafikkortet när jag stoppade in dem, har använt ett antistat-armband hela tiden.

 

Tack för hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byggde ihop min nya dator igår men när jag väl kopplar in datorn i skärmen så får jag bara upp "No signal", och skärmen står på stand-by. Allt annat funkar bra, alla fläktar snurrar, alla lampor lyser, datorn gasar igång helt perfekt.

En klassiker för när strömtillförseln är för låg (även om det också kan bero på andra saker)... Testa först att bara koppla om sladdarna lite, enligt följande sida ger nämligen "+12V2" den i särklass högsta strömstyrkan av de tre linorna. Inte för att jag kan läsa tyska men det behöver man inte heller kunna nu utan det räcker med att bara scrolla ner till bilden längst ner och ta en titt:

http://3dfusion.de/artikel/netzteile/chieftec_cft_500a_12s/2_Netzteil_Technische_Daten_Einbau/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En klassiker för när strömtillförseln är för låg (även om det också kan bero på andra saker)... Testa först att bara koppla om sladdarna lite, enligt följande sida ger nämligen "+12V2" den i särklass högsta strömstyrkan av de tre linorna. Inte för att jag kan läsa tyska men det behöver man inte heller kunna nu utan det räcker med att bara scrolla ner till bilden längst ner och ta en titt:

http://3dfusion.de/artikel/netzteile/chieftec_cft_500a_12s/2_Netz

teil_Technische_Daten_Einbau/

 

Tack som fan för svar, har varit så förbannad de senaste timmarna på detta ;)

 

Men vad är det du menar egentligen att jag ska byta ut? Går ju 2 st sladdar till moderkortet från Nätagget, och det finns bara dom 2, och dom ska gå dit dem går.. sen så har vi sladden som går från Nätagget till grafikkortet (antar att det är för fläkten), den är också unik, finns bara 1, och den ligger rätt vad jag vet.

Så förstår inte riktigt vad du menar ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte hitta ditt minne på QVL listan

här klicka på QVL till vänster

http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=563&l4=0&model=1895&modelmenu=2

men jag kanske läste fel.

 

Testa att starta med enbart ett minne i datorn.

Kan vara lättare få igång datorn om det är minneskompatibilitets problem.

Får du igång datorn då kan du kanske minnesinställningar i BIOS och sedan få den att funka med 2 minnen.

Vill du ha 4GB minne kan Kingston KVR667D2N5/2G vara ett alternativ.

Mest kompatibla är minnen som funkar både A och B och C på QVL listan.

Och det är mest 256 och 512MB minnen.

Tungt att driva stort minne.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte hitta ditt minne på QVL listan

här klicka på QVL till vänster

http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=563&l

4=0&model=1895&modelmenu=2

men jag kanske läste fel.

 

Testa att starta med enbart ett minne i datorn.

Kan vara lättare få igång datorn om det är minneskompatibilitets problem.

Får du igång datorn då kan du kanske minnesinställningar i BIOS och sedan få den att funka med 2 minnen.

Vill du ha 4GB minne kan Kingston KVR667D2N5/2G vara ett alternativ.

Mest kompatibla är minnen som funkar både A och B och C på QVL listan.

Och det är mest 256 och 512MB minnen.

Tungt att driva stort minne.

 

Jag testade med att bara ha i 1 minne i datorn, då fick jag igång den. Men det är bara ibland den går igång, typ 50/50, och ibland dör skrivbordet. Har testat att boota med windowsskiva nu och ibland går det igång, men efter att den kollat alla enheter och så så kommer det upp en bluescreen som säger att något är galet med hårdvaran, så det låter inte bra direkt ;/

 

* Wow, det där med RAM hade jag missat helt på listan. Men, den verkar hitta RAM-minnet o identifiera det som ett 1024 när jag väl kommer in i blåskärmen o läser.

 

Aja men tror du att det kan vara det som är spöket för allt detta strul då? Vore väl lite logiskt iaf.

[inlägget ändrat 2008-02-28 22:15:47 av bizze]

 

Stänger denna tråd och hänvisar till din nya tråd:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1034993

 

Maratonmannen - moderator Processorer, moderkort och minnen

 

[inlägget ändrat 2008-03-01 12:29:29 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...