Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PayPal eller liknande


Monshi

Rekommendera Poster

Funderar på att sätta upp en "donerings"-möjlighet för några projekt jag publicerat på nätet, ex.v. mitt Stryktipsark. Men hur gör man detta bäst? Hur undviker man bäst alla dessa avgifter som lätt kan äta upp en stor del av ett mindre belopp. Säkert, billigt och enkelt. Ord som inte alltid går ihop.

 

Inom Sverige är det givetvis billigast, om man har att göra med privatpersoner, att de sätter in lite pengar på ett vanligt konto via postgiri/bankgiro eller vanlig överföring. Om man dock vidgar scenariot lite och vill kunna ta emot pengar från andra länder, enkelt, krävs någon annan lösning som godtar betalning via kontokort, typ PayPal. Nackdelen är dock att det blir avgifter hit och avgifter dit.

 

Något tips? PayPal? Eller...

 

Samt - nästa detalj att fundera på är om/hur detta tas upp. Donation = gåva = (enligt svenska skattelagstiffning) ??

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gått igenom många alternativ och avfärdat Paypal, Payer och några till. Fastnade för Certitrade, som är billigt, enkelt och har vettigt folk och bra service. Använder enklaste versionen, Turboshop.

Magnus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, ser lite dyrt ut. Räknar inte med så stora intäkter om några alls. Frivillig betalningsmöjlighet kan ju ge mycket eller absolut ingenting.

 

Då känns PayPal bättre då ingen kostnad faller på mig om inga pengar kommer in.

 

Tack för tipset.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Bumpar upp denna tråd då det ännu inte blivit någon regg någonstans.

 

någon med fler tips/tankar? PayPal är ju inte de enda men de mest kända måhända.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...