Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Musikkasett till CD -r skiva Bränning ???


Casarosso

Rekommendera Poster

Hej. Har ett litet problem med att få över en musikkasett till en CD skiva , via datorn. Hur gör jag? Får in ljudet från en Sony kasettspelare, men får det inte vidare. Har Nero bränningsprogram- Tacksam för svar

/Casarosso

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Åke! Tack för ditt svar. För att ta det hela från början- så har jag vanliga små ljudkassetter som jag vill ha in på en CD skiva. Har gjort en DVD skiva på en annan DVD brännare, den fungerar i DVD spelare men inte i CD spelare. Därför bör jag kunna enkelt göra en CD skiva i datorn brännare, men kommer inte på hur jag gör. Har en bandspelare som jag kopplat från öron musslan till datorns mic ingång och har ljudet i både högtalare som hörlurar, Sedan är frågan? ska jag gå via tillbehör -ljudinspelaren och vad sedan? tyvärr låser det sej för mig. Ev. kanske det går även att kopiera DVD skivan till CD vi Neros program. Har alltså inte fått in dem på hårddisken än. MVH casarosso

 

[inlägget ändrat 2008-02-27 23:33:48 av Casarosso]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

När du har den på DVD skiva så kan du kopiera in den till hårddisken därifrån.

"Skapa Audio CD" är programmet du ska använda i Nero.

 

Om du inte grejar det enl. ovan eller inte Nero tar emot filen behöver jag veta följande för att kunna hjälpa dig vidare:

 

Vilket format är musiken i på DVDn ?

 

Vilken Nero version ?

 

Har du Win XP Pro eller Home eller annat OP system ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej , har kommit en "liten" bit på väg. Har fått in den på hårddisken och gått som du sade, Nero Start Smart, heter det i april 2004, DVD skivan fungerar i högtalarna, men det krånglar i alla fall. Har fått in ev. på skivan men når jag lägger in den i olika spelare, säger den ifrån att den inte är godtagbar

Ja musiken ligger på en DVD skiva gjord i en Panasonic video rekorder DMR- E 50, och kallas för DVD video när skivan är s.k. avslutadFilen från hårddisken heter IFO-fil och öppnas med Win-DVD. Har Win XP.

Det borde i rimlighetens namn kunna spelas från en bandspelare direkt in på en CD skiva, ev. via hårddisken. Det kan inte vara vettigt att jag ska spela in dem på DVD först , för att sedan lägga den i datorn för att få in den på hårddisken, för att därifrån bränna en CD "PUH"

Jag är Örebroare och kan ev. ringa om Du inte vill vara helt annomym

Vi får se , det brukar lösa sig, men det finns så många knappar och pilar på datorn. hälsn Casarosso Gösta

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...