Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Bilagor mellan Exchange och mobil.

Markus Axelsson

Recommended Posts

Markus Axelsson

Har en HTC med WM6. Har fått active synk att funka utmärkt mot vår exchange server och jag får mina mail precis som väntat men jag har problem när det kommer till bilagor. När jag läser min mail i mobilen och klickar på en bilaga så står det "hämta" en stund och när jag sedan går in i min mapp "e-postbilagor" så finns det en fil där med ett märkligt filnamn men den är på 0 byte. Någon som har en aning på vad det kan vara för fel. Det spelar ingen roll vad för fil som skickas, alltid samma visa. Spelar ingen roll och jag klickar på "Skicka/ta emot" efteråt. Klickar jag och håller inne på bilagan så kommer det upp "Spara som" men den är grå och icke valbar.

Hej

Är det Exchange 2003 eller 2007?

Om det är 2003 är det troligtvis URL-scan som blockar, i 2007 behöver du tillåta att bilagor syncas mha en Active SYnc policy

/Magnus Björk

MCSE, MCSA-Messaging

www.mailmaster.se

Markus Axelsson

Tusen tack för ditt inlägg. Vi kör Windows Small Business Server 2003 så det borde vara Exchange 2003 också. Vet du möjligtvis var man ställer in detta? Eftersom firman som sköter om vår server inte kunde förklara för mig varför jag inte fick ner några bilagor i min telefon utan sa att det berodde på inställningarna i min telefon så är jag motvillig till att be dem komma hitta och debitera oss ytterligare några timmar efter att jag har berättat för dem vad som är fel.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...