Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärmen stänger av sig vid omstart, snälla hjälp!


jackeboy

Rekommendera Poster

Okej. Jag har ett gammalt geforce 6600 också. Ska jag testa köra med det istället? Eller tror du att det kan dra mycket ström också?

 

 

[inlägget ändrat 2008-02-23 09:53:21 av Jackeboy]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä tyvärr har nog inte det. Men jag tror jag kör på nätagget. Verkar endå som det är problemet. Och behöver nog starkare i framtiden ändå eftersom jag nog kommer köra SLi.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jahopp. Nu har jag köpt ett nytt nätaggregat som ska klara mer men samma sak händer. Mycket konstigt asså. Om inte ni kan tänka er vad problemet kan vara så ska jag testa ta isär hela datorn och bygga ihop igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar få ont om fler förslag i alla fall.

 

Jag läste igenom tråden lite snabbt igen och då reagerade jag på:

Men det du skrev att grafikkortet behöver två anslutningar från nätagregatat undrar jag över. EN del ström får den ju från moderkortet den sitter i men sen så kopplar jag ju en sladd från nätagget också. Men två sladdar vet jag inget om? I manualen står det bara om en sladd från nätagget man ska koppla
Hur många ledningar, och vilka färger har de, går det mellan nätaggregatet och grafikkortet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tillbaka på ruta 1. Jag plockade isär datorn och har nu satt ihop den. Datorn går igång:) Men som det var innan så stänger datorskärmen av sig efter ett tag. Jag har ny skärm, så det ska inte vara problemet eftersom det var samma med min gamla. Men när jag startar datorn i felsäkert läge så har jag inte märkt några problem hitils. Jag har installerat drivrutiner och sådant. Men en grej som jag inte grejat med är BIOS. Är det något man måste göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I felsäkert läge så är också färre program igång, se om du kan ha färre program igång i normalt läge och se om det blir bättre. T ex använda datorn utan internetanslutning och då stänga av antivirusprogram och brandvägg.

 

När det gäller BIOS, så får man läsa i så fall vad som har ändrats/uppdaterats i den senaste versionen jämfört med den du har i datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aa jag ska försöka testa detta. Problemet är bara att ibland stänger den av sig innan jag ens hunnit starta datorn. Och oftast direkt när den kommit in i huvudmenyn. Detta problem var även innan jag hade installerat alla grejer på datorn. Så med antivirus program och sådanna saker är det inte. Tror mer det är något med drivrutinen(?).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått en del hjälp från sweclockers forum och väldigt många har samma problem som mig. Alla har gemensamt det moderkortet och det är en som bytt till ett annat och nu funkar det för honom. Så jag ska också skicka tillbaka mitt moderkort och köpa ett annat. Hoppas det kan vara felet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att du följer upp din tråd här. :thumbsup:

 

Jag hoppas att det löser sig för dig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...