Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Malle777

Datorkrash

Rekommendera Poster

Min dator har vid flera tillfällen senaste tiden helt oförklarligt stängts av.

Skärmen blir svart och datorn startas om. Va kan detta bero på och var kan jag hitta information om krashen?

Följande meddelande får jag om jag läser felrapporten i rutan som dyker upp efter omstarten där jag också kan välja att skicka felrapport eller inte:

BCCode : 1a BCP1 : 0004128B BCP2 : 04BD0201 BCP3 : 20333886

BCP4 : C0883000 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1

Någon som kan tolka detta?

Tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stäng av "Starta om automatiskt" under System i Kontrollpanelen/Prestanda & Underhåll/Administrationsverktyg. Peta på fliken "Avancerat" och klicka på "Inställningar" under rubriken "Start och återställning". Där ska du nu kunna bocka bort "Starta om automatiskt".

Du lär nu få en blå skärm istället för en omstart. Skriv av vad där står och posta det här.

Omstarter kan ju bero på t ex minnesfel eller att nätaggregatet inte orkar längre. Har du kopplat in mera hårdvara i datorn så kanske nätagget går på knä. Råkade ut för det där själv. Slet mina hårtestar innan jag upptäckte anledningen.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

- Sigfrid Siwertz.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När jag väljer administrationsverktyg så öppnas en ny mapp men jag hittar inga flikar utan bara ett antal olika genvägar och liknande. Till t.ex. "Prestanda".

Hur kommer jag rätt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...