Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Leadtek WinFast TV2000 expert


GM74

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en TV kort Leadtek WinFast TV2000 expert som funkade bra med Windows XP men nu har jag installerat Vista 32-bit på min dator och den funkar inte längre.

Bilden får jag fram men inget ljud,har gjort alla uppdateringar på drivrutiner men fortfarande sasmma problem.

I övrigt allt annat funkar även ljudet på datorn funkar.

 

Tack för all hjälp man får

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När TV-programet är startat dycker det då upp under dina mixerinställningar (klicka på högtalarsymbolen bredvid klockan och välj mixer)?

 

-nisse

It is impossible to travel faster than the speed of light, and certainly not desirable, as one´s hat keeps blowing off.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att du har två ljudkort i datorn och TV-kortet är inställt för att köra ut ljudet via det kort som du inte lyssnar på?

 

Om du spelar in en liten snutt och sedan provar med att spela upp den i WinowsMediaPlayer får du ljud då?

 

Det verkar finnas fler som har samma problem som du http://thevistaforums.com/index.php?showtopic=3994 så det blir nog att googla ordentligt.

 

-nisse

It is impossible to travel faster than the speed of light, and certainly not desirable, as one´s hat keeps blowing off.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det förvånar mig att det funkade med windows xp varför funkar inte med Vista också???

Tja, det är ju två olika OS. Tydligen så skall ljudet fungera om man använder WindowsMediaCenter istället för det medskickade programmmet, har du provat?

 

-nisse

It is impossible to travel faster than the speed of light, and certainly not desirable, as one´s hat keeps blowing off.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag löst problemet :-) fråga inte hur för jag vet inte,tog en massa drivrutiner på nätet och installerade så nu funkar det.

 

Tack för hjälpen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det löste sig till slut:thumbsup:

-nisse

It is impossible to travel faster than the speed of light, and certainly not desirable, as one´s hat keeps blowing off.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...