Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bästa dvd bränningsprogrammet?


Nisse

Rekommendera Poster

Bästa dvd bränningsprogrammet, på svenska?

Bränna JPG bilder för att kunna titta på bilder på TVn, vilket bränningsprogram är bäst?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag har för mig så har jag kört Nero på svenska, den finns även Ashampoo burning studio (tror det heter så) och jag har aldrig haft några problem med någon av programmen. men det är väl mer en smak sak.

 

Sen kan du väl även bränna bilder med det inbyggda brännprogrammet som finns i Windows XP? Det är väl bara att markera alla bilder, högerklicka på en av dom och välja Skicka till - CD-R enhet (minns inte riktigt vad det står).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Movie Maker är ett enkelt redigeringsprogram som du har i datorn om du har XP Home, finns nog också i Vista, där kan du lägga in bilder och redigera, du kan dra bilderena till önskad längd, lägga på ljud och musik, rubriker, tona in/ut och tona över, då blir det en film av bildspel.

 

Bränn sedan filmen med Nero Vision eller något annat brännarprogram till DVD.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom Movie Maker finns det en rad andra program.

 

Nero (fullversionen) har jag bestämt för mig klarar det. Av den mer avancerade sorten kan DVDLab PRO nämnas som dessutom kan skapa en annan sorts bildspel där man själv bläddrar sig framåt och bakåt. Man kan tyvärr inte ha ljud samtidigt men å andra sidan kan man ha riktigt många bilder.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...