Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dåliga resultat i 3dMark 06!


Joppe_Gotia

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag körde nyligen 3dMark06 test och fick ganska dåligt betyg på min relativt hyffsade dator!

 

På cpu fick jag 1543 och jag har en Pentium D 925 tror jag på 3ghz!

 

Cpu testet låg på 0 fps hela tiden!

 

Någon som vet var för det blir såhär eller om jag inte borde få högra poäng?

 

Jag bifogar en bild på mina resultat!

 

Jag har även ett Nvidia Geforce 8600Gts super(512mb)

 

Hoppas att jag tog rätt forumdel.

 

MVH Jonathan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att jag tog rätt forumdel.

Kanske skulle ha postat i Grafikkort, där 3DMark trådar ligger.

Du missade att bifoga bilden. Du kan göra det nu genom att klicka på Bifoga bild. Så kan vi se på din totala 3DMark score.

 

[bild bifogad 2008-02-17 18:57:20 av Maratonmannen]

[bild bifogad 2008-02-17 18:57:21 av Maratonmannen]

[bild bifogad 2008-02-17 19:06:38 av Maratonmannen]

1031046_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

I så fall tar jag och flyttar tråden till forumet för Grafikkort

 

Cecilia - Moderator för Program - övrigt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maratonmannen: hur fick du resultaten att visas i själva programmet? Med gratisversionen går det väl bara att se online..? Här är iaf länken till min senaste körning som resulterade i 10642 poäng (Forceware 169.21, XP64)...

http://service.futuremark.com/resultAnalyzer.action?resultId=5295912&resultType=14

 

Opteron 185 @ 2.8GHz (gamla socket 939), CPU-score: 2143. Postade mest bara för att visa det att du fortfarande envisas med att ligga steget före mig..! ;) (minns gamla trådar från förut :-))

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en licens för några år sedan, därav bilden jag visade. Detta var det hittills bästa resultatet i Vista (Ultimate x64 SP1 slipstreamed). Forceware 169.25.

 

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=5295410

 

Du är snart ifatt och förbi. Min hårdvara börjar bli gammal. Grafikkortet snart 1.5 år och det är den nyaste komponenten i burken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min hårdvara är gammal – socket 939 började fasas ut för snart två år sen... ;-) Det mest moderna i datorn är 8800GTS (gamla med 640MB) och ljudkortet X-Fi. Men jag kommer förmodligen aldrig att passera dig eftersom jag aldrig köper det värsta som finns – vilket jag anser vara dålig ekonomi iaf så länge man inte har tänkt behålla maskinen i ursprungsskick i några års tid eller så – utan håller mig till steget/stegen nedanför (går dock aldrig ned till mainstream). På det sättet spenderar man bara ungefär hälften av pengarna men får ända nästan lika bra prestanda. :-)

 

No disrespect though... (minns att du hade 7800GTX (varför minns jag sånt här?) när det var värstingen) Det är bara lite olika synsätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På cpu fick jag 1543 och jag har en Pentium D 925 tror jag på 3ghz!

Skulle du ha haft ännu äldre processor såsom P 4 3.06GHz hade resultatet kanske inte blivit mer än hälften... Detta om den inte hade haft mer än en kärna (och inte heller hyper threading). En A64 3400+ (single core) får hos mig ca 900 poäng medan X2 4800+ (bara 200MHz snabbare) får det dubbla eller ungefär 1800...

 

Cpu testet låg på 0 fps hela tiden!

Låter faktiskt helt normalt då en vanlig processor helt inte karar den typen av beräkningar (som det krävs GPU:er för).

 

Jag har även ett Nvidia Geforce 8600Gts super(512mb)

Det kortet bör inte överskattas utan har tyvärr inte högre status än budget, och det skulle förvåna mig ifall det blev så mycket mer än 5000 poäng i 3DMark06.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej! Det var ju synd att grafikkortet var såpass dåligt då!:(

Beträffandra processorn fick jag mer poäng på den än min kompis med en Amd Athlon 64x2 4800+!

Är maratons opteron processor bättre än min Pentium D?

 

Bifogar bild denna gång!

 

MVH Jonathan

 

[bild bifogad 2008-02-19 07:18:58 av Joppe_Gotia]

1031639_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beträffandra processorn fick jag mer poäng på den än min kompis med en Amd Athlon 64x2 4800+!

Då är nog någonting inte riktigt som det ska vara med kompisens dator, såsom exempelvis att den saknar Dual-Core Optimizer..?

http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_871_13118,00.html

 

Mätte nu sambons X2 4800+ @ 2.4GHz under Vista Ultimate x64 för vilken CPU-score blev 1723 (blir inte riktigt lika högt som under XP). Grafikkortet är X1950Pro 512MB, minnesmängden 2GB DDR400 och totala poängställningen blev då inte högre än 4703:

http://service.futuremark.com/resultAnalyzer.action?resultId=5321695&resultType=14

 

P.S. Det att poängställningen visades som den gjorde för dig avslöjar att du inte mätte med senaste versionen av 3DMark06 (1.1.0) i vilken den möjligheten är bortplockad.

[inlägget ändrat 2008-02-19 16:17:35 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder den versioenen men professional varianten!

Ska jag berätta för kompisen om dual core optimizern`?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder den versioenen men professional varianten!

Okej, fel av mig!

 

Ska jag berätta för kompisen om dual core optimizern`?

Ja det vore nog rätt schysst av dig med tanke på hur oerhört viktig den faktiskt är för X2-processorer. Exempelvis kan spel, främst äldre sådana, utan optimizern gå i slow motion eller tvärtom snabbspolning framåt (ökända "Benny Hill-effekten). Det går helt enkelt inte att spela dem. Och även om spelet ändå verkar flyta på som det ska, så gör det det med antagligen för låg prestanda – be kompisen testa själv med 3DMark2001SE både före och efter installation av optimizern. Poängen kommer att bli mycket lägre utan den.

 

Är det så att operativsystemet är vanliga XP bör dessutom en fix till själva Windows installeras – den kommer se till att poängen i -2001SE ökar ännu mer. Och det kan verkligen inte skada ifall du testar den själv också (med din Pentium D):

http://andreas.lightsoft.se/?p=57

 

[inlägget ändrat 2008-02-19 21:00:41 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det möjligtvis samma som denna patchen?

http://support.microsoft.com/kb/896256

Det såg ut som den ja... Vad jag har förstått har den alltid varit menad att ingå i XP Service Pack 3, som man har fått vänta på oerhört länge nu (den mesta fokusen har väl varit på Vista). Länken jag hänvisade till gör att man slipper be MS om fixen, utan det är bara att tanka den och installera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej!

märkte dock att många verkade få mer problem än fördelar om man kollar kommentarerna om jag fattat rätt!

 

Efter omstarten av datorn efter installationen går den inte igång igen.

“Windows kan inte startas för att följande fil saknas eller är skadad: \system32\hal.dll”.

“Installera en kopia av filen ovanför på nytt”.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...