Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med ZAP SR100


krysz1

Rekommendera Poster

Hej, jag har varit och inhandlat en ZAPsr100 men tyvärr så får jag inte radion att funka. Någon som har/haft den och vet vad problemet är eller någon som bara vet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har haft den(skärmen paja) och radio fungerade för mig! men vad är det som inte fungerar kan du inte öppna radion? eller fräser det bara? har du ställt in att du bor i svärgie så att den inte andvänder det kinesiska frekvenserna? du kan även pröva att instalera om firmwaren (som finns på skivan) eller instalera en nyare (dock på engelska) med den fungerar knapparna MYCKET bättre och jävlas inte lika mycket och man kan lägga in .rkp spel i den

(typ lite småspel)!!

 

 

 

PS. ett tips om du söker info om mp3'n på nätet är att söka på teclast c260 för det är det riktiga namnet (zap är något teknikmagasinet hittat på)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

skulle du kunna hjälpa mig? Jag har ingen aning om hur man gör det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att få lite information:

kan du öppna ikonen radio??

 

är det så att du inte får någon mattagning??

prova då gå in på inställningar - radio - fm religion(eller liknande) och välj europe och klicka M,

pröva om det funkar nu och hör av dig !!

 

 

 

 

tips. jag själv hade stora problem med att knapparna jävlades, detta löstes med att upgradera firmwaren, har du samma problem så hör av dig för hur du gör detta...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ställt in på europe men funkar endå inte.

 

Ja, jag skulle gärna ha hjälp med att uppgradera firmwaren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej då en kort guid på att upgradera firmwaren

 

NOTERA ATT DETTA SKER PÅ EGEN RISK OCH MP3'N KAN FÖRSTÖRAS OCH INTE GÅ ATT ANDVÄNDAS!

 

för att upgradera firmwaren så behöver man egentligen 2 saker: en firmware och ett upgraderings program.

 

upgraderingsprogramet liger på cd skivan som földe med mp3'n.

instalera det på din dator.

sedan måste man ha en firmware, det finns olika varianter och alla har olika för och nackdelar.

 

jag andvänder " Teclast C260 firmware v01.09.0009 " med den fungerar knapparna bättre och den kan spela upp flv filer , dock så finns inte svenskt språk utan man får byta till engelska (från kinisiska) så menorera hur du går in i menyn för att byta språk om du inte kan kinesiska!!

 

men det finns nu (2008.03.25) en lite nyare firmware som gör att mp3'n kommer ihåg vart du var i filmer och musik så du inte behöver starta om från början i exempel ljudböcker. en nyhet i denna firmwaren är att man kan sortera låtarna efter artist genre år mm vilken inte tidigare versioner klarede av. dock så kan mp3'n inte spela upp flv filer.

 

 

jag försökte instalera nyaste firmwaren på min mp3 men det gick inte så bra och mp3 villa inte starta så jag fick nedgradera firmwaren igen, så jag rekomenderar den gamlare versionen!

 

firmwaren finns att ladda ner på :

http://www.mympxplayer.org/firmware-teclast-c260-firmware-v01090009-df642.html den lite äldra versionen

eller

http://www.mympxplayer.org/firmware-teclast-c260-v01100001-df673.html just nu nyaste versionen

 

sen måste du packa upp den och lägga den i en mapp

 

öppna programet du instalerade tidigare och infoga firmwiren du nyss packade upp, det finns olika men du ska ha den som ligger i mappen ci och heter TL-C260(V01.09.0009)-CI.rfw

 

nu ska du ansluta mp3'n till datorn men för att den ska upptäckas av firmware upgraderings programmet så ska du hålla in power/knapplås knappen (den svarta på översidan) och ansluta kabeln, håll in knappen ett tag tills vindows hittar usbrockchip (tror jag den heter) och låt windows lägga till den då borde programmet hitta den och upgraderingen startar automatiskt (kan behova trycka på refresh elelr liknande)

DRA INTE UT KABELN ELLER STÄNG AV DATORN/PROGRAMET

sen står det något med upgrading finish då är det klart!

 

då är det bara att lägga in all musik igen och så kan du skapa en mapp som heter GAME och lägga den direkt i root (altså inte i någon mapp) och där kan du lägga in .rkp spel som kan laddas ner på

 

http://www.mympxplayer.org/sample-games-dc41.html

 

NOTERA ATT DETTA ÄR PÅ EGEN RISK OCH DET KAN FÖRSTÖRA MP3'N OM NÅGOT BLIR FEL!

 

[inlägget ändrat 2008-03-25 14:12:55 av gurre g]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACK så grymt mycket nu funkar den bra och knapparna är som du säger mycket bättre, det enda tråkiga är att radion inte funkar men sånt får man väll leva med. Kan du bara förklara det där med spelen igen? Jag fick det inte att funka. För när jag trycker på spel knappen så kommer jag in till ett spel direkt som aldrig startar.

[inlägget ändrat 2008-03-25 15:15:50 av Simon "Pekka" Agartz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låt säga att din mp3 kommer upp som f i den här datorn då ska du i f skapa en mapp som heter GAME (med stora bokstäver) och lägg in alla .rkp spel där i !

 

spelen kan du ladda ner på länken du fick tidigare glöm inte att packa upp dem först bara!

 

det finns 2 olika paket med .rkp spel man kan ladda ner, ett med 5 spel och ett med 10, men det med tio är samma spel fast kopior på kinesiska så ladda ner paketet med 5 spel!

 

jag har googlat en del men har inte hittat några fler spel...hittar du några så är du välkomen att länka!!!

 

synd att inte radion funkar, kanske hårdvaru fel...men du kan ju alltid byta!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...