Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Upplevelse med Belkin router och deras support...e det möjligt?

djlou2

Recommended Posts

Hej, måste bara berätta det här, fast det kanskje borde varit i "avreagera dig" tråden då... Men sjansar på denna..

Ringde support pga min Belkin roter inte kunde skilja på wireless och kabel och känna igen de olika datorerne från gång till gång....

VET ni vad killen på supprt säger? Han frågar om jag innehar ett fildelningsprogram, något jag har, ja...Då säger han att deras routers inte e gjorda för det utan då kan det bli sånt här fel och jag måste ta bort det programmet...^^

Han menade tydligen att jag, eftersom jag överhuvudtaget hade ett sådant program ovillkårligen måste ha en kö av nedladdare i " dörren" på min stackars Belkin router som då blev överbelastad.... wow...man tror det inte alltså...även om jag iofs kan fatta att det finn gränser för vad routers kan klara, så har ju detta inget alls med problemet att göra...dessutom delar jag inte hur som helst, men det trodde han visst inte på...

Supportkillen trodde också att en iptelefonboks var ett modem(fniss)....och att min stackars router inte tyckte om att få ett modem innstoppat i fel ända...

....samt att han trodde att min brandvägg gjorde en massa saker som den alls inte ägnar sig åt, som att blanda ihop datorer tydligen^^

Att omstart av routern löste problemet för stunden tyder ju på att det är DEN som e fel på , eller hur, men det fattade inte den här mânniskan...

SUCK....

Det hela slutade med att han LA PÅ LUREN (!!), då jag tyckte att vi kunde ju kolla min secrity logg och titta på den berömda "kön av nerladdare" som han trodde fanns där...det var 17 attempts från 2 olika ip. Det var allt....

Jag ringde internationell support som löste problemet på en liten stund... felet hade INGET att göra med något av det människan i Stockholm trodde...

Så ring till den engelska nästa gång om ni får problem..där fick man service i stället för massa idiotiska frågor...

Glad Vår!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...