Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
elpapper789

Byta lösen på msn, Hjälp?

Rekommendera Poster

elpapper789

Hej

Min msn har blivit hackad alltså jag kan inte mitt lösen när jag trycker upp msn så trycker jag sen på "Har du Glömt lösenordet" sen skriver jag in sifrorna som står i rutan sen förväntar jag mej att svara på den hemliga frågan men istället står de skicka information till min epost adress men jag kan ju inte lösenordet till min epot adress så jag kan ju inte komma in på den och kolla den informationen så snälla jag behöver hjälp

MVH Simon

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
lizardKng

Då låter det som en bra ide att fixa epostkontot först så du kan komma åt det :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
elpapper789

men vadå epost konto lösenord e ju samma som msn lösenordet eller vad menar du?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Stefan Eklinder
elpapper789 skrev:

men vadå epost konto lösenord e ju samma som msn lösenordet eller vad menar du?

Provade på mitt eget MSN (Har du glömt lösenordet?) och jag kom till samma sida, som den jag länkade till i mitt första inlägg. Sedan är Hotmail och MSN rätt tighta.

Har du samma lösenord på båda, så rekommenderas det att byta på direkten. Även på andra sidor om du har ovanan att använda samma lösenord överallt.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

- Sigfrid Siwertz.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
elpapper789

Men nu har jag kommit till den hemliga frågan men det är någon som har bytt min hemliga fråga men vet någon microsoft kundsupport (Helst svenska) har kollat lite på microsofts hemsida men har inte hittat telefon nummret skulle vara tacksam om någon kunde skicka nummret:thumbsup:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Stefan Eklinder

Det enda numret jag har är:

08/ 752 56 30 Månd - Fred mellan kl: 9.00 - 17.00

Notera att det är engelsktalande personal där efter kontorstid.

Du måste också kunna styrka att Hotmailkonto/MSN tillhör dig. Ganska svårt om kontot är övertaget av någon. Undersök först i din bekantskapskrets t ex om någon har roat sig.

---

- Sigfrid Siwertz.

[inlägget ändrat 2008-02-14 18:12:27 av Stefan Eklinder]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
elpapper789

har ni några tips som jag kan säga för att stärka att det är mitt konto men klockan e ju ca halv 7 nu så då måste jag ringa imorgon då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lizardKng

Om du har haft samma lösenord på msn-kontot som du haft på det konto du ska ha för att rädda dig om du glömmer bort ditt konto....

Rimligtvis ska du INTE få hjälp.

Varför inte?

Pja, då skulle ju vem som helst kunna få tillgång till ditt konto.

Om du ändå får hjälp betyder det att i princip vem som helst kan göra samma sak. Inte bra!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
elpapper789

Men vad jag har läst kan man skicka information till sin epost men kan man då inte välja att skicka de till en annan epost än sin egen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lizardKng

Ja det vore ju ett smidigt och enkelt sätt att stjäla lösenord på :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Stefan Eklinder
elpapper789 skrev:

Men vad jag har läst kan man skicka information till sin epost men kan man då inte välja att skicka de till en annan epost än sin egen?

Jag tror inte det, för att då skulle det som lizardkng skriver vara superenkelt att sno folks lösenord. I och för sig ingen större konst att gissa svar på hemliga frågor för den delen, som folk verkar ha som hobby nuförtiden.

Om jag vore dig skulle jag satsa på att återställa lösenordet. Du får säkert möjlighet att skapa ett nytt lösenord i det sammanhanget. Rekommenderar att du tar ett annat lösenord i så fall. Återanvänd inte ditt gamla.

Vet inte vad du vill ha för hjälp av MS kundtjänst. Tror inte att dom hjälper dig mer än vad du fått här. Skriv gärna vad dom gav dig för hjälp. Intressant att veta för andra som råkar ut för samma sak.

---

- Sigfrid Siwertz.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
elpapper789

Dom sa att man skulle gå in på support.msn.se tror jag de hette men jag fixade inte att återställa lösenordet så jag vet inte vad jag ska göra faktist...:(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...