Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Autostart

martah

Recommended Posts

När jag (i msconfig) kryssat bort att t.ex. e-kort och Adobe reader ska starta automatiskt vid uppstart så får jag varje gång jag startar datorn en ruta om att datorn startar selektivt och att jag om jag vill kan kryssa i rutan för normal start. När jag framhärdar att jag inte vill ha autostart på e-kort mm så kommer i slutändan en ruta om jag vill starta om nu eller senare för att gjorda ändringar ska gälla. Jag blir galen, varför gör det så här? Jag vill ju ha lite snabbare uppstart, därför vill jag plocka bort de här programmen.

vid uppstart så får jag varje gång jag startar datorn en ruta om att datorn startar selektivt och att jag om jag vill kan kryssa i rutan för normal start.
Om jag inte missminner mig så ska man kryssa i rutan för att inte få fler påminnelser.

Exakt så är det! Men jag har själv läst innehållet i den rutan under många år och alltid trott att man med "normal start" tar tillbaka de ändringar man gjort...

[inlägget ändrat 2008-02-11 14:08:30 av lizardKng]

Stefan Eklinder

Du kan istället prova Autoruns:

http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/systeminformation/autoruns.mspx

...så slipper du dom irriterande påminnelserna. Vidare kan du se lite mera vad som autostartar. Det är inte alltid som allting syns som autostartar, men det ser du med Autoruns.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

- Sigfrid Siwertz.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...