Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bästa datorn för Adobe CS3


PTT

Rekommendera Poster

Hur konfigurerar jag en optimal dator för Adobes nya programpaket?

Programmen är hyfsat minneskrävande och man jobbar ofta med flera öppna samtidigt. Grafiken är sällan rörlig men kräver bra färgåterginving och upplösning.

Är Vista moget än för att användas? Inbillar mig att Vista är bättre på att hantera stort internminne.

 

Hembygge eller färdig dator? För och nackdelar?.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar om det inte är sånna datorer som normalt kallas för workstations. Och för att hitta färdigbyggda sådanna så får man ofta titta på företagssidorna hos datortillverkare.

 

En workstation brukar vara utrustad med flera cpu:er, kraftigare proffsgrafikkort etc.

 

Men jag kan ha fel!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Workstation låter fint och är oftast lite dyrare. Har dock inte fått riktig kläm på vad det är som skiljer från en vanlig dator.

Har kollat på en HP i ca 9000kr klassen.

Vinner man något på färdigbyggd workstation kontra hembygge?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur konfigurerar jag en optimal dator för Adobes nya programpaket?

I den bästa av världar har datorn då allt från mycket till väldigt mycket RAM-minne – mellan fyra till sex gigabyte! Detta utöver att den har snabb processor – du tjänar i detta sammanhang klart märkbart på quad-core – och dugligt grafikkort. Så pass mycket minne kräver att operativsystemet är 64-bitars, må det vara XP eller Vista, för annars kommer inte mer än nånstans mellan 3-3.5GB att kunna användas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...