Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Linksys WPS54G + wista

gocko

Recommended Posts

Hej

är de någon som vet eller hört om de kommer drivrutiner till Linksys WPS54G för wista..

Har inte hittat någon info på Linksys hemsida..

• 2 months later...

Hej, hur har det gått för dig? har du fått igång servern med vista?

jag håller själv på sen en månad tillbaka. Köpte en WPS54G óch kopplade in på en xp dator med installations cd. Det funkade inte till en början, men efter en hel kväll gick det bra, vet inte riktigt hur :-)

hur som helst så köpte vi senare några nya datorer med vista. Och har försökt otaliga gånger att installera servern. Med installations skivan ser det ju ut att gå bra, men det funkar alltså inte. Efter många försök tog jag kontakt med Linksys och får då beskedet att skivan inte är kompatibel med vista.

Jag fick ett tips om att jag skulle ta fram IP adressen till servern genom att trycka på resetknappen. Dock händer ingenting. Har nu två kvällar i rad suttit och pratat med en person på linksys för att lösa problemet men vi kommer inte längre.

Jag har iallafall kommit så långt att jag ser Servern som en ikon i nätverket, ( det gjorde jag inte tidigare) Men vad jag än ska göra så står det att jag inte har rättigheter, eller så kan det stå att servern inte accepterer fjärråtkomst!!! Tänkte nu fråga dig om du vet nåt om detta?? Hur kan jag få fram IP adressen till WPS54G ?? Om jag bara får fram den så har jag fått en beskrivning från linksys på hur jag ska göra sen. Den kanske även kan hjälpa dig om du fortfarande har problem!

Alltså ,, jag har en skrivare som är hp color laserjet 1600 och en hp dator med vista. Och jag är administratör,,, Hjälp!

Inget nytt!

Jag har gjort installationen i en XP burk. Sen har jag fast IP via macadressen till Linksysen.

På så vis har jag löst de i dag! Men de är ju i mina ögon inte någon hållbar lösning på de hela!

//J

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...