Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Microsoft Zune


Rotten Apple

Rekommendera Poster

Hej!

Finns det någon som vet eller hört något rykte om ifall nya Microsoft Zune 80Gb-version kommer att släppas i Europa och Sverige? I så fall när? Om inte; går den att beställa från USA härifrån Sverige?

 

Tack på förhand

Markus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt mobilkoll.se så har inte microsoft i sverige fått någon information. Så risken är att den dröjer.

 

Jag köpte min zune på intropris.se, så du kanske kan höra av dig till dom och se om dom har möjlighet att ta in en zune 80. Men annars går det säkert bra att beställa från en amerikansk webshop. Förutsatt att shoppen levererar till Sverige.

 

Värt att notera. Det verkar inte gå att installera zuneprogramvaran på en svensk version av vista. Finns en workaround för svensk-xp. Fast jag har inte provat med zune två programvaran.

 

http://www.mobilkoll.se/2008/02/08/vad-hande-med-zune-del-tva/

http://www.intropris.se/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!

Okej. Synd.

Har försökt beställa från amerikanska webshops (Amazon.com och BestBuy.com), men där står det att produkten för tillfället endast kan fraktas inom amerika, tyvärr. Jag tycker det verkar lite bökigt om inte programvaran fungerar ordentligt... fungerar det inte ens för 30Gb-versionen som finns i Sverige?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man har uppgraderat 30-gigsversionen till zune 2.0 programvaran. Vet inte om dom som skeppas har den gamla versionen installerad. I så fall så kanske man kan strunta i att uppgradera.

 

Det enda du kommer sakna är podcast support och trådlös sync.

 

Jag har installerat zune 1 på svensk xp. Lyckades inte på svensk vista. Och bara för att visa vilken stor nörd jag är. När jag skaffade en media-pc, så blev det en med engelsk vista. Bara för att jag ska kunna köra zune utan problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha, så den gamla versionen (1.0) på 30Gb-versionen fungerar på svenskt XP, men den nya (2.0) gör det inte? Vore ju dock lite roligare med 2.0-versionen. Vet du vilka skillnaderna är?

 

Själv har jag svenskt Vista, vilket då tydligen inte var så lämpligt... det är ju inte jättekul att köpa en mediaspelare man inte kan lägga in musik, film, bilder etc. i. Men det går alltså felfritt på den engelska versionen?

 

Om det bara är podcast supporten och trådlös sync. som inte funkar känns det ändå som ett tänkbart köp. Fast då måste jag dessutom skaffa mig ett nytt operativ system.

 

Tack igen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte provat zune 2 på xp än. Främst för att jag nu bytt ut xp mot vista.

 

Försökte installera det på jobbet, men då det krävde någon uppdatering till windows update som inte fanns på den maskinen så gick det inte.

 

De främsta updateringarna mellan version ett och två är att man lagt på podcast support och trådlös sync. Nytt teckensnitt i själva apparaten och man har tagit bort möjligheten att komprimera om låtarna vid sync så de tar mindre plats i själva apparaten. Just den sista detaljen är något jag saknar. Ett nytt betygsystem finns också.

 

Det ska finnas en workaround för zune 1 på svensk vista. Man ska tydligen packa upp msi-filen eller liknande och köra någon fil som ligger komprimerad där inne. Jag begrep aldrig hur man gjorde.

 

På min engelska vistamaskin så fungerar allt finfint. Jag kan tillochmed komma in i onlinebutiken. Det enda som inte fungerar är att en lista på det du lyssnar på laddas upp till en community. Så andra zuneanvändare kan se om du har samma musiksmak som du etc. Men denna detalj fungerar inte. Inte direkt en viktig detalj. Men ändå en detalj.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...