Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kan inte bränna ut en dvd


CamillaS

Rekommendera Poster

jag kan inte bränna ut en dvd.

jag använder mej av senaste versionen av nero och precis när jag börjat nerladdningen avbryts det och står att det är något strömkaliberingsfel.

vad menas med det och vad ska jag göra åt saken?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej, men du kan kolla brännarens status, gå in i "Nero Start smart / Verktyg / Nero Info Tool", här får du mycket info om brännaren och möjligen se om problemet har med den att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah fast jag har bytt till 7an nu och det är ändå samma problem.

Vadå är det bara jag som har det? har försökt kolla runt lite på nätet men hittar ingenting :S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

och precis när jag börjat nerladdningen avbryts det och står att det är något strömkaliberingsfel.

 

Vad menar du med nedladdningen, att du importerar in filen i Nero eller ???

I så fall, från vad ? Hårddisken eller nåt annat ställe ???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså jag har en iso fil som ligger på c nu som jag vill få på en dvd skiva.

och jag använder mej av nero 7. när jag öppnar nero och bläddrar fram filen och sen trycker på brän kommer det efter 3% stå att det har misslyckats och att det är något strömkaliberingsfel.

vet inte vad jag ska göra åt saken :S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vet inte vilket av Neros delprogram du använder men om det finns möjlighet till simulering eller bränna till hårddisken kan det kanske vara en möjlighet för att utesluta problem med själva brännaren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kan inte så mkt om detta så jag har ingen aning om vad du menar nu med simulering och bränna till hårddisken..

alltså jag ska ju bränna till dvd.. vill ha filmen på dvd skiva...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Med att bränna till hårddisken menar jag att man lägger den brända filen på hårddisken i stället för på skiva, om ditt problem har med brännaren att göra så ska det visa sig med den åtgärden.

 

Jag vet dock inte vilket delprogram du använder, vet inte heller något om bränning av ISO filer så det är möjligt att det inte går för dig.

 

Med Nero "Vision" codar man om film till legal Video-DVD och man kan med Vision bränna till hårddisken i stället för till skiva.

 

Med "Burning Rom" ska man kunna simulera bränning, det har jag själv aldrig gjort men den metoden bör också kunna indikera om ditt problem har med själva brännaren att göra eller om problemet finns nån annanstans.

 

Det här kanske inte är till hjälp för dig men om du lämnar mera info om hur du går tillväga kan det nog finnas någon som kan hjälpa dig här på IDG, enbart larmet "strömkaliberingsfel" säger inte mycket.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Här är vad jag får fram när jag googlar "strömkalibreringsfel"

 

 

http://www.google.se/search?hl=sv&q=str%C3%B6mkalibreringsfel&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=lr%3Dlang_sv

 

Vad jag förstår finns det ingen universallösning .Orsaken till att "testbränningen"misslyckas kan ju som du ser vara många.

Länken jag gav tidigare föreföll rätt seriös och ger en del förslag som du kanske har testat.

 

Du kan om du vill testa naturligtvis välja utmatningsenhet image recorder

och se om det fungerar då sker bränning till hårddisken i stället.

 

LARSAS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...