Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hur man bränner musik i en 4,7 gb dvd-skiva


marockan

Rekommendera Poster

vill veta hur man bränner musik på en dvd skiva jag använder nero 7 essentials

vill att dvd-skivan ska sedan funka i en helt vanlig dvd spelare

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror lite på vad är källmaterialet? Mp3? Isåfall kontrollera om din dvd-spelare stödjer mp3 filer och bränn skivan som en vanlig data-dvd. Om spelaren inte stödjer mp3 så måste du nog bränna en vanlig CD-R som Audio-CD istället.

Det tredje alternativet är väl att bränna som DVD-A om din DVD-spelare stödjer DVD Audio formatet (Det är dock slöseri om källmaterialet är mp3).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En vanlig DVD kan enligt standard innehålla både film och musik (musik är då en film utan bild). Jag är tveksam till att Nero 7 essentials klarar av det men det finns andra program som gör det (DVDLab Pro för att ta ett exempel). Skivorna blir standard-dvd som kan spelas i alla dvdspelare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och vart kan man ladda ner dvdlab pro.vill även veta hur man bränner dvd i dvdlab pro

det är wma och mp3 ljud filer jag vill bränna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och vart kan man ladda ner dvdlab pro.vill även veta hur man bränner dvd i dvdlab pro

Illegal nerladdning får vi inte prata om på Eforum.

 

Legalt finns DVDLab här:

 

http://www.mediachance.com/dvdlab/

 

Hur man gör beskrivs rätt utförligt i manualen. För själva bränningen använder jag Nero.

 

det är wma och mp3 ljud filer jag vill bränna

 

Ska det gå att spela på alla dvdspelare fungerar bara de format som dvdstandarden innefattar så wma går inte (utan att konverteras).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har fixat dvdlab pro 2,5

fast jag vet inte vad jag ska göra nu

det ser mer ut som om ett program som gör menu

för dvd skivor

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DVDLab gör allt förutom att koda (om) mediafiler.

 

En sak DVDLab kan göra är att skapa spellistor av musikfiler som sedan hamnar som ett menyalternativ.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är nybörjare på dvdlab pro kan jag inte få lite detaljerad instruktioner om hur man använder den steg för steg hur man lägger in all musik och sedan bränna o så????

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men snälla måste bränna all musik det e typ 500 låtar o vill ha dom

i dvd skiva.jag har ingen manual var kan man fixa en sån??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick du ingen manual (elektronisk) med programmet?

 

DVDLab Pro är ett av de mest komplexa DVD-authoringprogrammen som finns. Min personliga uppfattning är att DVDLab Pro t o m är bättre än Scenarist men det är med en viiss reservation, jag har inte använt alla finesser.

 

Med det vill jag säga att du ger dig in på djupt vatten med DVDLab Pro. Fenomenalt bra program på alla vis men enkelt fär nybörjaren är det verkligen inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte bara göra som jag föreslog tidigare då? Bara bränna som en vanlig data-dvd. Finns väl knappt några dvd-spelare idag som inte stödjer uppspelning av mp3.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag har typ 50 bra låtar som är på wma då måste jag convertera

och en bra convert program hittar man inte grattis och de 50 låtar vill jag ha me i skivan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...