Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte starta/boota Fedora i VMWare efter att ha lagt till ny hard disk i min 'virtual machine'


erino

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har VMware installerat pa min laptop. Jag har winXP-pro i botten (som Host), och i VMware har jag Fedora6 installerat.

Jag foljde anvisningar pa:

http://www.matttopper.com/?p=25

for att legga till en ny hard disk pa min fedora virtual machine, eftersom jag borjade fa ont om harddisk utrymme i Linux-Fedora.

Allt fungerade bra och jag kunde anvanda det nya diskutrymmet utan problem, till att borja med.

 

Men,

naer jag skulle starta om datorn och starta upp VMware sa star det att den inte kan lasa/installera udev. Det star ngt i stil med:

Installing/reading udev ........... [failed]

 

Sedan fortsatter det att *langsamt* ticka ner linjer dar det star ngt i stil med

 

"udevd -event[4352]: wait_for_sysfs: waiting for

'/sys/devices/pci0000:00/0000:00:10.0/host0/target0:0:15/0:0:15:7/ioerr_cnt'

failed"

 

,der numren andras/okar allteftersom. Det fortsatter komma nya linjer ett tag, sen stoppar det och ingenting hander.

 

Det jag funderar over er att den forsta harddisken som fanns fran borjan ar "IDE" men den nya jag installerade ar "SCSI". Kan det vara att de konfliktar??

 

Jag sag att det finns ngt som heter "Snapshot" i VMware. Som jag forstod det er detta motsvarande "System restore" i windows sa tenkte det kunde losa problemen, men det verkar som man er tvungen att ha satt en *egen* snapshot vid en tidagare tidpunkt -vilket jag naturligtvis inte gjort.. sa det verkar inte som jag far bruk for denna funktionen..

 

Ar det nagon som har en aning om vad det kan vara for fel??

Alternativt, om det finns nagon mojlighet att aterstalla till en tidigare "aterstallningspunkt" pa nagot satt.

Eller om man kan komma in i ngt slags "failsafe" mode dar man kanske kan ratta till/aterstalla saker o ting

 

Mycket tacksam for all hjalp!

/Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...