Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Spela upp cd/dvd-skivor

scossie

Recommended Posts

Så fort jag stoppar in en cdskiva eller dvd i min cdspelare i datorn så kommer frågan "förbered den tomma skivan" fram även fast skivan inte är tom. Jag kan därför inte kolla på skivor i min dator. Suck. Vad gör man?

Högerklicka i Utforskaren på CD/DVD-spelaren och välj

Egenskaper > Spela upp automatiskt

Där kan du välja vad du ska göra med olika typer av filer

Det är ju när jag försöker att spela upp skivan som texten "förbered tom skiva" kommer upp och sen vill den radera innehållet på skivan så jag kan inte kolla på den. Är det en vanlig skiva och man väljer nästa så står det bara att han inte kan radera skivan och sedan händer inget. är det en rw-skiva så raderas den.

Om du startar ditt uppspelningsprogram och däri öppnar skivan, fungerar det då?

Beskriv exakt hur du gör när texten kommer (ligger skivan i från start och du startar genom att dubbelklicka, stoppar du i skivan och texten kommer direkt?)

Jag startar upp datorn - sätter i skivan -klickar exempelvis på e: i den här datorn då får jag meddelandet. Samma sak om skivan spelas upp automatiskt så kommer meddelandet fram.

Såg en annan person med samma problem:

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=500000000000002&conference=10500000000001027&posting=19500000004411063

"hej jag har installerat vista för inte så många veckor sedan, det fungerar bra om man tills man ska installera nåtot program som är lite äldre. tex jag stoppade nyss in skivan till min mobil så att jag ska kunna synca den med datorn men datorn hittar inte skivan när jag stoppar in den så händer inget så jag trycker på "den här datorn" (det heter bara "dator" på vista) och dubbelklickar på D: då kommer det upp en ruta där det står typ "förbered tom skiva" eller något liknande. vad gör jag för fel eller ska det vara så?

väldigt tacksam för svar!!"

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...