Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kraschar när man hostar på den?


Lappri!

Rekommendera Poster

"Blekis,"

 

Lapp-tratt,

 

"Du tappar ytterligare färg här - från att ha vart en mini-Linus går du över gränsen och går över på personangrepps-advokering - nåväl - my kind of game."

 

Är du MS distrikts-chef i Lappland ?

 

"Ingen som bestridit detta - bara det faktum att precis alla andra operativ alltid fungerar på all din hårdvara när inte MS gör det stämplar dig som en liten Linvocate-wannabe."

 

Är det inte fantastiskt vad mycket som går att åstadkomma under Linux ? Till och med att få min Ultra-Kassa hårdvara att exploatera kraften hos Unix ?

 

"Hoppsan - kan du peka ut de 10 värsta av dessa ? Om de nu är berömda såsom du vill ha det till måste du väl ändå ha snappat upp minst ett 10-tal eller ?"

 

Nix, memorera MS-bugghistoria hör inte till mina hobbies - onödigt dessutom när man kan slå upp i "knowledge-base". Du kan väl hela Guiness Rekordbok utantill ?

 

"De flesta har inte upplevt några större problem före SP1 - du ?"

 

Är du så säker på det ?

 

"Hur står det till med den buggiga 2.4 kärnan förresten ?

 

Det var ett tag sedan de börjat snickra på den."

 

Jag har ALDRIG sagt att MS är ensamma om att bugga ur.

 

""*Laughing my big fat ass out extremely loud*"

 

Vi skrattar också."

 

Tack ;-)

 

"PaleRider = Macnix wannabe"

 

Whistler = HDS wannabe

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 97
  • Skapad
  • Senaste svar

 

Whistler;

 

"Stämmer (-aktuell) din mailadress i anv. info ?"

 

nix-pix hallonsaft

 

kör på den här i stället:

 

mailto:freddythex@hotmail.com

 

(junk-mail konto ;))

 

(dock har hottan legat nere hela morronen tydligen)

 

 

 

 

Vi hade redan ormen i säcken -Ernst Junger

 

[inlägget ändrat 2000-11-10 10:37:27 av Lappri!]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Lapp-tratt,"

 

Som på samiska betyder - ´Den vise och obestridligt överlägsne´

 

Nåväl, åter till ämnet min käre Mac-advokat.

 

"Är du MS distrikts-chef i Lappland ?"

 

Behöver du köpa tjänster ? I såna fall finns nog ett lokalare kontor som kan komma & hjälpa dig med att starta upp Windows2000 - vi har nybörjarsupport över hela landet.

 

"Är det inte fantastiskt vad mycket som går att åstadkomma under Linux ? "

 

Och ändå envisas du med att använda ett OS med 63000 buggar där du verkar ha blivit drabbad av varje, visst är det fantastiskt.

 

"Till och med att få min Ultra-Kassa hårdvara att exploatera kraften hos Unix ?"

 

Javisst, rubbish + rubbish - equals /rubbish.

 

"Nix, memorera MS-bugghistoria hör inte till mina hobbies "

 

Hmm, visst är det konstigt hur väl dolda dessa "berömda" buggar är ?

 

"onödigt dessutom när man kan slå upp i "knowledge-base"."

 

Men du som är så drabbad borde väl iaf kunna nämna några ?

 

"Du kan väl hela Guiness Rekordbok utantill ?"

 

Om jag upplever ett system jag litar på instabilt och buggigt så har jag för vana att komma ihåg exakt vad som hänt och hur jag fixat till det - din lösning är ominstallation, är det så man gör i *.nixvärlden ?

 

"Är du så säker på det ?"

 

Ja.

 

"Jag har ALDRIG sagt att MS är ensamma om att bugga ur."

 

Du har låtit oss förstå att MS-OS är det enda som inte fungerar på din "hårdvara" - rätt talande.

 

"Tack ;-)"

 

Vassego ;)

 

"Whistler = HDS wannabe"

 

PaleRider = Victor Akell´s legacy.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lappri, HDS :

 

Mailar på e-middagen, happy hacking til then.

 

"(dock har hottan legat nere hela morronen tydligen)"

 

Har du en länk som bevisar detta ? ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

""Lapp-tratt,"

 

Som på samiska betyder - ´Den vise och obestridligt överlägsne´"

 

Samiska är ett knepigt tungomål ;-)

 

"Nåväl, åter till ämnet min käre Mac-advokat."

 

Du är bara avundsjuk.

 

"Behöver du köpa tjänster ? I såna fall finns nog ett lokalare kontor som kan komma & hjälpa dig med att starta upp Windows2000 - vi har nybörjarsupport över hela landet."

 

Uppenbart att ett visst kalkylerat support-behov är inbyggt i systemet.

 

"Och ändå envisas du med att använda ett OS med 63000 buggar där du verkar ha blivit drabbad av varje, visst är det fantastiskt."

 

Envisas och envisas, men jo, jag tycker också det är fantastiskt.

 

"Javisst, rubbish + rubbish - equals /rubbish."

 

Windows 95 + Windows NT = Windows 2000

 

"Hmm, visst är det konstigt hur väl dolda dessa "berömda" buggar är ?"

 

Om uppskattningsvis en miljard webb-sidor som i detalj beskriver dessa kan betraktas som dolt ?

 

"Men du som är så drabbad borde väl iaf kunna nämna några ?"

 

Hade jag vetat vad mitt strul berodde på, hade jag helt säkert använt Windows 2000 fortfarande, tyvärr har jag för tillfället inte råd att köpa en avbrotts-skyddad helhetslösning med dedikerad hårdvara. Viss kompabilitet hade jag faktiskt väntat mig från MS. Konstigt att det "genom-usla" Windows Me, från samma tillverkare, rullar som en dröm ????

 

"Om jag upplever ett system jag litar på instabilt och buggigt så har jag för vana att komma ihåg exakt vad som hänt och hur jag fixat till det"

 

Skönt att någon i MS-sfären i alla fall vet vad han håller på med ;-)

 

" - din lösning är ominstallation, är det så man gör i *.nixvärlden ?"

 

Nä, men i Windows-världen tydligen ? Det verkar vara general-lösningen i alla användar-forum i alla fall ?

 

"Ja."

 

Tala om poker-face ;-)

 

"Du har låtit oss förstå att MS-OS är det enda som inte fungerar på din "hårdvara" - rätt talande."

 

Nä, Windows 95, 98, 98SE och ME fungerar också ;-)

 

"PaleRider = Victor Akell´s legacy."

 

Whistler = Victor Akell Jr.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

""(dock har hottan legat nere hela morronen tydligen)"

 

Har du en länk som bevisar detta ? ;)"

 

www.hotmail.com kanske ? ;-)

 

/E

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sven Sylvester

"De flesta har inte upplevt några större problem före SP1 - du ?"

 

I min umgänges krets är det nog precis tvärtom, inte för att sp1 har gjort det bättre direkt, men ändå.

 

Problem vid bootup, japp det har jag också. Min dator har så kallad dualboot, fast en lite egen variant. Om jag startar den så kommer bara desktops bakgrunden upp och sedan hänger den sig. Sedan gör jag en reset så startar den upp och fungererar bra.

 

Whistler, du som aldrigt hittat buggar på W2K, hur många "features" har du hittat? ;-)

 

/Sven

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en burk hemma med väldigt vek hårdvara (AMD K62, IBM hårddisk, moderkort, minne, modem, grafikkort och skärm är nonames).

På den burken buggar W9x ur - NT/2000 vill inte installeras överhuvudtaget. Däremot funkar RH, Mandrake och Slackware som en dröm.

 

Jag har inget emot Windows i sina olika inkarnationer, kan bara konstatera att hårdvarustödet suger.

 

PS. Min Dell-burk på jobbet som kör NT 4.0 krashar *aldrig* DS.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Samiska är ett knepigt tungomål ;-)"

 

Javisst, jag har aldrig lärt mig det - chansade bara.

 

"Du är bara avundsjuk."

 

Faktiskt inte - Macar är inte min grej.

 

"Uppenbart att ett visst kalkylerat support-behov är inbyggt i systemet."

 

Ja, vi måste hjälpa alla stackars nixare och maccies som inte kan handskas med kraften i NT och W2K.

 

"Windows 95 + Windows NT = Windows 2000"

 

Oj.

 

"Om uppskattningsvis en miljard webb-sidor som i detalj beskriver dessa kan betraktas som dolt ?"

 

Nu har vi tom 1000000000 websidor över dessa "63000" buggar, ditt ständiga kraschande och fortfarande kan du inte plocka fram 10 av de mest berömda buggarna - besynnerligt.

 

"Viss kompabilitet hade jag faktiskt väntat mig från MS. Konstigt att det "genom-usla" Windows Me, från samma tillverkare, rullar som en dröm ????"

 

Måste säga att det är första gången jag hört någon tala till favör för ME i förhållande till W2K - amazing.

 

Vad sa loggarna ?

 

"Skönt att någon i MS-sfären i alla fall vet vad han håller på med ;-)"

 

Finns mycket kompetenta frilansande MS användargrupper på usenet som gärna ställer upp - de befattar sig inte med 9.x utan bara NT plattformen och framåt - kolla tex i comp.-grupperna

 

"Nä, men i Windows-världen tydligen ? Det verkar vara general-lösningen i alla användar-forum i alla fall ?"

 

Skulle jag rekommendera en ominstallation varje gång ett mystiskt fel inträffat för någon i de grupper jag deltar i så skulle jag bli *killfilad* på stört - det kanske går an i 9.x världen där man bara vill komma igång med Quake3 men inte i NT världen där en person kanske pillat och optimerat sin maskin i upp till 6 månader för att få ut exakt det han vill i den miljön han jobbar/leker i.

 

"Nä, Windows 95, 98, 98SE och ME fungerar också ;-)"

 

LoL - jag hatar din hårdvara, och den hatar förmodligen mig ;)

 

"Whistler = Victor Akell Jr."

 

PaleRider = Min pappa ? Hur gick det med könsbytet ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"www.hotmail.com kanske ? ;-)"

 

Där står inget om att Hotmail är nere - länk som skulle styrka att det stått något liknande tack.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sven,

 

"Problem vid bootup, japp det har jag också" >>> Och vad säger loggen ?

 

"Whistler, du som aldrigt hittat buggar på W2K, hur många "features" har du hittat? ;-)"

 

63000 ;)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Lite kul info om mitt Windows 2000 sys;

 

 

Microsoft Windows 2000 [Version 5.00.2195]

© Copyright 1985-2000 Microsoft Corporation

 

C:\>uptime /all

Uptime Report for: \\VICTORIA

 

dll

Time Zone: Võsteuropa, normaltid

Current System Uptime: 0 day(s), 1 hour(s), 19 minute(s), 30 second(s)

 

Estimate based on last boot record in the event log.

See UPTIME /help for more detail.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Since 2000-11-08:

 

System Availability: 91.9888%

Total Uptime: 1d 16h:41m:12s Total Bluescreens: 0

Total Application Failures: 0

 

 

*gäsp* en annan e ju ledig idag lissom...man får ju ha bra tråkigt när man postar sånt här skit ;)

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2000-11-10 12:23:11 av Lappri!]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ny datorsal med burkar på skolan blåskärmade NT4 för att hårddisken var korrekt byglad. Tufft. Logiskt. Nä...

 

En burk blåskärmade såklart pga en HP-brännare (känns igen?)...

 

..en annan burk blåskärmade såfort man snodde HP-brännaren ur den. Korkat, minst sagt...

 

/Weyland - osv osv, kom inte å påstå nå't annat iaf - noga kontrollerat å åtgärderna verifierade alltid problemet. Windowsfel är aldrig logiska...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"En ny datorsal med burkar på skolan blåskärmade NT4 för att hårddisken var korrekt byglad. Tufft. Logiskt. Nä"

 

Skitsnack.

 

"En burk blåskärmade såklart pga en HP-brännare (känns igen?)..."

 

Inte alls, BSOD har inte kommit i samband med de brännarproblem som upplevts - inte på min ände iaf.

 

"Windowsfel är aldrig logiska"

 

Fortsättning på skitsnack...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>Skitsnack.

 

Nope. Efter en hel dags felsökning, byte av större delar av hårdvaran (inkl. moderkort) visade det sig att genom att bygla om hårddisken från master till ospecad så bootade NT helt plötsligt. Problemet kunde lätt återfås genom tillbakabygling. Inga problem med vare sig Win98 eller BeOS kunde dock upplevas... fortfarande ett väldigt mysko problem jag minns måste jag säga.. hårddisken borde kunna ställas till svars men det var bara NT som tyckte illa om den.. kräset?

 

>Fortsättning på skitsnack...

 

Äh trams! Det vet väl alla små barn som suttit hos sin internetberoende morfädrar å felsökt gamla pc-burkar, problemet är aldrig uppenbart och löses ofta genom en totalt oväntad åtgärd som man råkar utföra mest för skojs skull.... detta gäller väl i större grad 9x dock. Men fascinerade som fan är det...

 

/Weyland

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"En ny datorsal med burkar på skolan blåskärmade NT4 för att hårddisken var korrekt byglad. Tufft. Logiskt. Nä"

 

 

NT4=BSOD *DET* är logiskt...

 

 

Vi hade redan ormen i säcken -Ernst Junger

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"hårddisken borde kunna ställas till svars men det var bara NT som tyckte illa om den.. kräset?"

 

Kan vara vajsing med MBR - svårt att säga när man inte har tillgång till maskinen

 

Låter onekligen jävligt mystiskt.

 

"Äh trams! Det vet väl alla små barn som suttit hos sin internetberoende morfädrar å felsökt gamla pc-burkar, problemet är aldrig uppenbart och löses ofta genom en totalt oväntad åtgärd som man råkar utföra mest för skojs skull"

 

NT är logiskt och det fungerar som det ska, även felsökningen är funktionell.

 

9.x m derivat uttalar jag mig inte om.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

vart ju en riktigt trevlig liten flame tråd det här...hade ju jag aldrig kunnat ana vid första inlägget igår morse (åjo det kunde jag nog...styggis mig asså)

 

 

Vi hade redan ormen i säcken -Ernst Junger

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>Låter onekligen jävligt mystiskt

 

Japp. Ett tiotal burkar ur en sändning på ett femtiotal... även vid komplett blåsning av disk å mbr uppvisades samma problem.

 

Tror jag vilar mitt fall här, börjar bli trött på datorkrig, ska nog återvända till teknikforumen istället å hjälpa nå'n installera ett modem.. hohum..

 

/Weyland - 'you gotta be insaaane..' fatboy slim..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

"Där står inget om att Hotmail är nere - länk som skulle styrka att det stått något liknande tack."

 

Men du kom in iallafall? Då borde du iallafall ha blivit övertygad om motsatsen. Alltså tillförde länken en form av bevisning i argumentationen. Case closed!

 

/E

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har oxå den här lite egna varianten av "Dual Boot", dock brukar den komma igång efter ett tag, (3-4 min). Tror att det blev så efter en installation av nåt prg, den gick som en dröm innan..

Men eftersom den inte behöver startas om mer en max. 1 gång i månaden, så är det inget stort problem.

 

Mvh

/Ruben Sano

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Japp. Ett tiotal burkar ur en sändning på ett femtiotal... även vid komplett blåsning av disk å mbr uppvisades samma problem."

 

Blåade den vid tillfället ?

 

Har du i såna fall kvar en dump eller något du minns av eventuella felmeddelanden - något mbr relaterat ?

 

"Tror jag vilar mitt fall här, börjar bli trött på datorkrig"

 

Herregud, det är ju nu det börjar ta fart - när hatet nu, oavsett tycke/inriktning/smak.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, ingen BSD alls, bara otroligt trögt att starta om, men som sagt, när den var "ren" funkade det perfekt.

Däremot så är den otroligt seg när den skall ut och kolla i mappar på andra servrar.

 

Nån Mac-freak som vill köpa en "äkta" Apple II Clone?

 

/Ruben

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...