Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ActiveX och mail


Chucken1

Rekommendera Poster

Jag använder Netscape 7,2 och Netscape mailen. Någon inställning måse ha ändrats (eller installation) för nu får mottagaren av mina mail en fråga: "De aktuella säkerhetsinställningarna tillåter inte att ActiveX kontroller körs på den här sidan. Det kan medför att sidan inte visas som den ska". Det är irriterande för mottagaren och en del vågar inte öppna mailet. Hur får jag bort detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har redan startat en tråd på det här ämnet, det är inte tillåtet att dubbelposta.

 

//eforum.idg.se/Eforumintro.asp#Del8

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hittar jag den tråden?

Alla de trådar du startat eller deltagit i hittar du om du klickar på ditt användarnamn. I Användarinformationsfönstret som nu öppnas klickar du på "Antal inlägg"

 

Din tidigare tråd ligger hursomhelst här:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=834611

 

För att lägga till fler inlägg i din egen tråd är det bara att trycka på Besvara under ditt eget inlägg.

 

[inlägget ändrat 2008-01-27 23:41:06 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu har den andra tråden tagits bort så att detta är den enda tråden.

 

Innehåller dina mejl något annat än ren text, är de formaterade på något vis?

 

Se även: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1024508

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om jag tar bort ActiveX från datorn? Jag kan i varje fall se (Ta bort program) att jag har Adobe Flash Player ActiveX. Finns det fler med mindre definierbart namn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flash Player används för att visa Flash-innehåll på webbsidor och i inkommande mejl. Att du tar bort den lär knappast påverka hur mottagarens mejlprogram beter sig. Du kan skicka ett mejl till mig så får jag se om det ser något konstigt ut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inte upp något meddelande om ActiveX men så använder jag Thunderbird. Men det är inte ett mejl med ren text utan det är ett HTML-formaterat mejl. Det ser man när man tittar på meddelandets källkod. Där finns dessutom någon referens till Microsoft Word och en xml-fil.

 

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; ">

<meta name="ProgId" content="Word.Document">

<meta name="Generator" content="Microsoft Word 11">

<meta name="Originator" content="Microsoft Word 11">

<link rel="File-List" href="LE%20signatur%20i%20word-filer/filelist.xml">

...

 

Det har med din signatur att göra. Jag skulle kunna tänka mig att detta triggar igång någon ActiveX-kontroll för att visa Wordfiler integrerat i Outlook.

 

Din signatur orsakar dessutom ca 150 rader i mejlet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, det var inga säkerhetsinställningar eller liknande som var boven. Det var signaturen i mailet som var boven. Nu har jag ändrat den. Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...