Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hur läser jag filer som ligger i mappen:


winet

Rekommendera Poster

hej, hur läser man filer som ligger i mappen C:\Documents and Settings\"user"\Contacts\"user"@hotmail.com

 

det är ju backups på loggar, och jag har råkat radera mina och vill öppna dessa och leta efter viktig info jag har där.

 

Har testat med notepad osv men det blir bara rena grekiskan med det.

Nån som kan tipsa om det? PLEASE....

 

Filerna ser ut typ så här:

0CA75A47-85FC-4627-946H-91A56E266985.WindowsLiveContact

 

mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De där filerna kommer du inte kunna läsa då de innehåller krypterade versioner av dina kontakter. Varje fil representerar en kontaktperson. Det är därför man alltid bör exportera sina kontaktlistor till sk. ctt-filer så att man kan återvinna dem vid förlust.

Möjligtvis kanske du kan maila dem till Microsoft och be dem extrahera kontakterna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du kan göra förresten är att gå in i Live messenger och välja Alternativ->Säkerhet och där avmarkera "Kryptera kontaktlisteinformationen..." så avkrypteras filerna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gjorde som du sa att jag avkrypterade dom men kan fortf inte läsa dom.. finns det inget program man kan ta hem till det??

 

det värsta av allt var att jag avslutade ett msn-konto som jag nu inte kan öppna igen, och tänkte mig inte för innan. Finns det ngt sätt att få tillgng o läsa igenom filerna då tro?

 

mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men kan fortf inte läsa dom..

Gick bra för mig när jag testade. Filinnhållet är avkrypterat i xml-kod. Men varför vill du läsa innehållet i filerna, när du avkrypterat byts ju filnamnen till e-postadresserna för kontakterna och det är väl de du vill åt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vill komma åt meddelandehistoriken, eftersom jag har viktig information som jag glömde spara... så kan jag komma åt det på ngt sätt då??

meddelandehistoriken i de krypterade filerna alltså...

 

mvh

 

[inlägget ändrat 2008-01-26 19:51:01 av winet]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meddelandehistoriken ligger inte i Contactsmappen. Hos mig sparas de i C:\Documents and Settings\ANVÄNDARE\My Documents\Mina mottagna filer\xxxxxxxxxxxx\Tidigare

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja där sparades mina oxo.. men jag har ju råkat radera dom, o sen finns det dom filerna som jag beskrev i första inlägget, för det e väl kopior på medelandehistoriken fast krypterat, o det e dom jag vill kunna läsa...

 

Jag vill kunna se o läsa de krypterade..men hur?

 

mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för det e väl kopior på medelandehistoriken fast krypterat,

Nä, de filerna innehåller bara information och inställningar för kontakterna. Här kan du se ett exempel på okrypterat innehåll i en sådan fil

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<c:contact c:Version="1" xmlns:c="http://schemas.microsoft.com/Contact" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:WL="http://schemas.microsoft.com/Contact/Extended/WL">
<c:CreationDate>2008-01-26T16:18:10Z</c:CreationDate>
<c:Extended>
	<WL:Id c:ContentType="MSGRProp" c:type="binary">Id-nyckel här</WL:Id>
	<WL:WLPropBlob c:ContentType="MSGRProp" c:type="binary">Lång inställningsnyckel här</WL:WLPropBlob>
	<WL:WLPropBlob2 c:ContentType="MSGRProp" c:type="binary"></WL:WLPropBlob2>
</c:Extended>
<c:ContactIDCollection>
	<c:ContactID c:ElementID="4790fd9e-a820-4796-8d5c-e18f8e11f7c5">
		<c:Value c:Version="2" c:ModificationDate="2008-01-26T16:18:10Z">Nyckel här</c:Value>
	</c:ContactID>
</c:ContactIDCollection>
<c:NameCollection>
	<c:Name c:ElementID="Idnyckel här">
		<c:FormattedName c:Version="2" c:ModificationDate="2008-01-26T16:18:10Z">Namn saknas - xxxxxxx@hotmail_com</c:FormattedName>
	</c:Name>
</c:NameCollection>
<c:PhotoCollection>
	<c:Photo c:ElementID="">
		<c:Url>C:\DOCUME~1\xxxx\LOCALS~1\Temp\MessengerCache\32swuOcpp2FoZ0ukQWXAlxoFtnBs=</c:Url>
		<c:LabelCollection>
			<c:Label>UserTile</c:Label>
		</c:LabelCollection>
	</c:Photo>
</c:PhotoCollection>
</c:contact>

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, verkar inte som jag kan komma åt några kopior då med medelandehistorik så jag lägger ner frågandet... men tack ändå..

 

mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativet skulle vara att köpa ett File Recovery-program, men se då till att inte använda datorn tills du fixat det, då risken är att platsen på hårddisken där de raderade filerna ligger skrivs över av ny data.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...