Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

photoshop-illustrator-indesign


ulf3

Rekommendera Poster

Vilken prestanda behöver jag på datorn för att HELT obehindrat kunna jobba med dessa tre program samtidigt och växla emellan(många stora bilder och många sidor)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett vilken plattform du väljer (själv skulle jag rekommendera en PowerMac G4 450 MHz multiprocessor) så tänk på att ju mer minne du har desto bättre. Vill du kunna köra alla tre programmen samtidigt så behöver du minst 128 MB, helst 256 eller så mycket du har råd med.

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka krav ska man ställa på en PC?

Vill kunna arbeta i Photoshop och Illustrator samtidigt. Däremot blir det inte många tunga bilder samtidigt.

Hur är det med grafikkort, går det bra med något slags standardkort eller bör man ha något vassare?

Blir lite förvånad när pc-försäljare klassar en Celeron 600 Mhz med 64MB som en studentdator, som med nöd och näppe skulle klara Photoshop, stämmer det..?

 

/Fredrik

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kan jag inte mycket om PC då jag använder Mac, men en 600 MHz Celeron var det snabbaste som fanns för ett år sedan typ, så hur den kunde tappa sugen så snabbt vet jag rakt inte. Mest tror jag att det är försäljarsnack. Köp hellre mer minne!

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jao, 64MB är lite lite för att kunna jobba bekvämt med bara Photoshop faktiskt.

 

Billigt å snabbt skulle vara en ~700MHz Duron å 192-256MB minne.

 

edit: Matrox G450 borde vara ett passande grafikkort om du bara ska pyssla med 2D. Vill du kunna spela så är det ett GeForce-kort, förslagsvis ett ELSA Erazor för en rimlig penning, som gäller.

 

/Weyland

[inlägget ändrat 2000-11-11 12:12:04 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Jessica Nyström

Det är väl mest säljsnack. Jag har en pc hemma som jag jobbar på ibland. Dne har typ 300 mhz och 128 i ram minnne. Jag klarar mej fint på den när jag hanterar bilder i illustrator och photoshop. Det är ett helt vanligt grafikkort i den datorn också. Kan du lite om pc så bör du väl gå till nån affär där man kan plocka ihop sitt egna lilla paket. (som beskrivs i ett ex nedan av weyland..)

 

Men om du inte kan så mycket, eller inte orkar. (som jag.. ;) så e det bara att köpa nån av mellanprisklasserna som säljs just nu.. :) Man klarar sig jävligt bra på dessa om man ska jobba med bilder under 70 MB. och det var väl det du skulle göra.. :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...