Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Detta är väl prisvärt?


Gäst

Rekommendera Poster

Tveksam är jag till alla apparater jag inte sett eller någon jag litar på sett. Finns alltför många modeller och alltför många som vill dela på kakan.

 

Sanningen är ju enkel, att man ska inte köpa en TV för 10 000 kr utan att ha känt på den, tittat på den och testat vad den kan. Bästa är givetvis om du kan ta med den hem, enkelt, och testa den i den miljön. Är du riktigt mån om att få en bra TV, har möjlighet att ligga ute tillfälligt med några tusen extra samt har tid att ägna åt detta kanske bästa förfarandet är att köpa två eller tre apparater, ta hem dem, testa dem och sedan åka tillbaka med två. Ex.. två LCD och en plasma (en för 10 000 dock ej Full HD)

http://prisjakt.nu/produkt.php?e=160374

En bra TV. Dock lite låg upplösning för att koppla datorn till den men för film/rörliga bilder....

 

ja, en tråd om, jag tror, den apparaten du tittat på. Eller ett syskon med digital mottagare men annars densamma:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=152536

 

Sedan bor du "ute i skogen" och tar antagligen bara emot digitalTV. Varför inte en TV med en inbyggd DVB-T mottagare? Okej, du har Telia digitalTV idag men det vore väl trevligt att ha en sekundär mottagare för de fria marksända kanalerna? En analog mottagare har du väl ingen användning för alls?

 

Steg ett: Plasma eller LCD. Okej, du verkar vara för LCD

Steg två: Full HD eller ej, 37, 40, 42 tum eller större?

Steg tre: Bestämma sig för en prisklass.

Steg fyra: Bestämma sig för vilka tillverkare man litar på

Steg fem: Hitta apparater som ser bra ut, dvs snygg design

Steg sex: Övriga villkor såsom antal HDMI/DVI/VGA/SCART-kontakter, placering av dessa, ljudsystem, DVB-T, flerkanaligt ljud ut (koax/optiskt)....

Steg sju: I denna förhoppningsvis avgränsade rymd med apparater, hitta en som uppfyller ens övriga villkor.

 

Upprepa, gör om, till du är nöjd. Och för guds skull - TITTA på TVn live innan du köper den! Samt be att få låna fjärrkontrollen och testa lite inställningar.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är tv:n köpt!!! http://www.netonnet.se/index.asp?iid=97059

 

Och jag ångrar det inte ett ögonblick! Sitter här 3-4 meter från tv:n i soffan och skriver detta på en knivskarp och perfekt bild. Full upplösning går bra men allt blir så smått så jag kör 1280x800 så jag kan läsa... DVI från datorn till HDMI i tv:n har jag.

 

Kollade innan ikväll på både Harry Potterfilmen och Brottskod försvunnen på ettan och jag har inget att klaga på överhuvudtaget när det gäller bildkvalitén. Sämre men fullt acceptabel blir den på discovery, showtime och andra udda kanaler men det beror inte på tv:n. Telias digital-tv via ADSL och inkoppling med scart har jag.

 

Inga pixelfel, oljud från tv:n eller något fel har jag upptäckt.

 

Köpte grisen i säcken men det var ju en riktig trevlig gris i säcken när jag kom hem!

 

Bosse

 

[inlägget ändrat 2008-02-03 00:42:01 av Bosse-i-skogen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...