Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nero 8 och Pinnacle 11


tanha2

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har nu försökt många gånger att göra DVD filmer med min nero 8 och min Pinnacle fast jag har inte lyckas.

Filerna som jag har är i avi format och när jag bränner en DVD skiva så ser jag att skivan är brännd men jag kan inte läsa någon information på skivan.

Kan någon hjälpa mig med detta.

Tacksam för svar

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Pinnacle Studio 11 väljer du

 

Skapa fil > Skiva > Skivtyp: DVD

 

Du får då en DVD-skiva med filmen på DVD-format, dvs AVI-formatet konverteras till DVD-format. Detta består av VOB-filer (bild+ljud) samt IFO- och BUP-filer (info).

 

I Nero kan du förutom DVD göra en data-DVD, dvs backup på din AVI-fil. Denna kan dock oftast inte spelas på en vanlig DVD-spelare du har till TV:n.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för ditt svar

Jag gör precis samma sak men det blir så att jag ser att skivan blir brännd men jag kan inte läsa den sedan inte ens i datorn.

kanske jag inte stänger skivan för läsning och jag vet inte hur man gör det.

 

Mvh

Tanha

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en vanlig DVD brännare i datorn då stängs skivan automatiskt, du behöver alltså inte bry dig om detta.

 

Du säger att du har Nero, är det version 6 eller 7 och troligen 8 också då kan du kontrollera brännarens egenskaper. Väg "Start smart / Verktyg / Nero Info Tol / fliken Enhet", här ser du direkt vilka egenskaper din brännare har, kontrollera att DVD har stöd för skrivning (är ibockad).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du inte kan läsa den i datorn, menar du att du inte kan spela upp den, eller att du inte ser några filer i Utforskaren?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Jo jag har nero 8 och jag kan bränna data filer och jag har skapat DVD video filer förut med Pinnacle studio 10 men efter ett tag så funkade inte längre.

 

Jag kan verken spela upp min brända DVD eller se filena i utforskare.

 

tack för era svar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...