Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera torrent client i Ubuntu.


Sebastianito

Rekommendera Poster

Någon som vet ett bra program som vet hur man installerar det i ubuntu, jag är ny så har inte så mycket erfarenhet i detta. jag vill inte ha azareus.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag förstår inte så mycket av det där, det står inte vilka program det är man ska öppna, någon som har en lättare förklaring?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej! Då försöker vi med förenklad variant.

 

1. Först ska vi se till så att du har Wine installerat. I "startmenyn" under Program har du kanske en post som heter Wine. Om du har det går du direkt till steg 3.

 

2. Saknar du Wine går du in under Lägg till/Ta bort program. I sökfönstret skriver du wine. I fönstret till höger ser du då en post 'Wine Windows Emulator' Markera kryssrutan och klicka på Verkställ. Nu behöver du ange ditt lösenord. Ett antal frågor lär dyka upp. När installationen är färdig kan du gå vidare till nästa steg.

 

3.På http://www.utorrent.com/download.php har du den senaste versionen att ladda hem. Spara filen på lämpligt ställe.

 

4. Efter att du installerade Wine skall du fått ett menyalternativ Wine under program. Under Wine finns ett alternativ Browse C:\ Drive Nu kommer en filbläddrare att öppnas med en fiktiv c:\ Under Program files skapar du en katalog uTorrent. Dit kopierar du filen du laddade hem. Dubbelklickar på den och svarar ja om du vill ha genväg inlaggd i (Wines) startmeny. De övriga tror jag inte har någon effekt.

 

5. Nu är det bara att köra. Samma rutiner om att ev ändra i brandvägg/router gäller som för andra torrentklienter i Linux eller Windows.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Flyttar tråden till forumet för Linux & Unix

 

Cecilia - Moderator för Program - övrigt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...