Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Två operativsystem


kisen26

Rekommendera Poster

Jag kör med två operativsysten (Win 98 samt 2000 PRO) pga olika skrivare, men har fått dela in datorn i 4 partioner.

Jag får däför välja vid inloggning..vilket op system jag vill logga in på, men vill gärna veta hur jag ändrar namn på dessa, då jag har Win 2000 på två partioner.

Jag använder èn till det mesta, men vill försöka spara bilder o musik på den andra, då jag nyligen har fått upp meddelandet " för låg viruellt minne och vill på denna vägen skapa mer minne för det dagliga bruket

hälsningar kisen26

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För lite minne, dvs RAM-minne, kan i vissa fall avhjälpas med att utöka det virtuella minnet. Kommer inte ihåg exakt var du hittar detta på 2000, men på XP högerklickar man på

 

Den här datorn > Egenskaper > Avancerat

 

Där finns inställningar för att utöka det virtuella minnet.

 

Förstod inte riktigt vad du menade med att byta namn på en partition. I Utforskaren kan du högerklicka på den enhet du vill byta på och välja Byt namn. Eller menade du något annat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

W2K är iofs stabilt och bra. Åtta år senare. Windows 98 är det inte. Tio år senare. MS' support för bägge operativen har gått ut vid det här laget, vad jag vet.

 

Är det inte dags att slanta av till en ny dator? Om inte annat så för att dina diskar blir mer och mer haveribenägna för var dag som går.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...