Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kan inte se film på/med mediaspelaren


mariemarran

Rekommendera Poster

et står nåt om codec bara men jag fattar inget? det går att se film jag hämtat från nätet men jag kan inte se från en dvd skiva

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha ja det är verkstaden som haft datorn på lagning mellan okt-dec som klantat sig igen! då suck

 

tack då får dom fixa det

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde du spela upp DVD i WMP förut? Vid installation har inte WMP nån codec för MPEG2 som DVD-formatet tillhör.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag det kunde jag, när vi fick tillbaka datorn nu sist fanns det inte ens nån ljudenhet på den så det är ju nåt verkstaden har missat som så mkt annat

 

men jag laddade ner vlc så jag kunde se på en film nu, skittrist att vara ensam hemma utan tv jag har ju visserligen en bärbar men att se på film på 15 tum är ju ingen höjdare

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl höra med verkstan vad det beror på att det inte funkar längre.

 

Vad menar du med att du inte har nån ljudenhet? Är inte drivrutiner installerade så att ljudet funkar? Kolla i så fall i Enhetshanteraren:

 

Högerklicka på

Den här datorn > Hantera > Enhetshanteraren

 

Finns det några gula frågetecken överst, eller gula utropstecken nån annan stans? I så fall, vad har du för dator, modell? Om det är hemmabygge, vad heter moderkortet, modell?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dom fixade ljudenheten så det fungerar nu men när vi först fick tillbaka den kunde vi inte spela nåt alls och cd/dvd spelaren funkade inte alls så det är väl nåt mer dom missat

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja där finns inga frågetecken eller utropstecken..dom har bytt moderkort, hårddisk, grafikkort, nätdel ja i princip allt utom fläkrarna är bytt och det var nåt med moderkortet som hade blivit fel när ljudenheten inte fanns. men vilket moderkort dom satt in vete sjutton jag har ingen specificering från verkstaden så... men jag har mejlat killen som var hit och fixade det mesta dom verkstaden sabbat han får väl göra ett hembesök till helt enkelt..det var nog inga lätta fel dom ordnat till heller för han har suttit 3 timamr för att fixa så att saker och ting fungerade..man tycker ju annars att dom ska kolla sånt redan på verkstaden..men jag har inga höga tankar om ett ställe som behövde 8 försök och 3 månader för att fixa en datorn som i slutändan ändå inte fungerar felfritt men det var å andra sidan inte medispelaren vi lämnade in den för *s*

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har några gula frågetecken eller utropstecken är alla drivrutiner ok.

 

Som sagt, om det är codec för DVD som fattas för WMP, är det helt riktigt. Om du kunde spela DVD förut, beror på att du kanske hade något program installerat där codecen för den följde med. Då utnyttjade även WMP detta. Hade du Nero Vision eller något annat program som hanterade DVD?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jupp så är det nero vision fanns förut.när vi fick tillbaka datorn hade vi inga drivrutiner eller bränanrprogram eller nåt sånt så killen som var hit installerade det, minns ju inte exakt vad vi hade för versioner innan men jag ser ju att det är skillnad och nero vision vet jag att vi hade och nu har vi bara nero startsmart

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte kvar installationsskivan för Nero? Nero Start Smart är menyprogrammet för alla delar i Nero, där bl a Nero Vision ingår.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Om du inte har någon skiva så finns kompletta versioner av 6 7 och 8

 

att ladda ner hos Nero http://www.nero.com .

 

Licensnumret är säkert sparat i datorn .Normalt är det bara att installera ovanpå den gamla.

 

Har man otur kan man behöva avinstallera den gamla med nero clean tool.Men notera iså fall licensnumret innan .

 

Det kan ju vara praktiskt att spara det nedladdade programmet och sedan installera från den sparade filen.

 

LARSAS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick aldrig någon skiva, den här datorn är ett sk företagsköp så den kom färdig men jag ska prova att ladda ner en nyare version av nero och se om det hjälper, ska bara söka reda på licensnumret och hoppas det finns lagrat i datorn det stog hur man skulel söka för att hitta det, på engelska visserligen men jag ska nog klura ut det...

 

tack så hemskt mycket för hjälpen!!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...