Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HJÄLP !?!


Globetrotter71

Rekommendera Poster

Globetrotter71

Kan någon hjälpa mig, jag har ett trådlöst nätverk men jag får det inte till att funka Dlink DT-410. När jag installerade det så fick jag upp ett felmeddelande som sa att jag hade fick någon kontakt med kabeln. Nu får jag ingen kontakt hur jag än försöker.

 

Kan ngn guide mig åt något håll.

 

 

P.s förutom med grannens nätverk

[inlägget ändrat 2008-01-19 19:09:50 av Globetrotter71]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag installerade det så fick jag upp ett felmeddelande som sa att jag hade fick någon kontakt med kabeln.
Ett felmeddelande som sa att du hade kontakt med routern via kabel?

 

Har du datorn ansluten via kabel till routern? Det är enklast och är det som man ska börja med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Globetrotter71

Nu har jag kommit lite längre. När jag startar upp mitt trådlösa nätverk så registrera datorn det (jag får upp den lilla ikon i höger hörn). Men när jag vill starta upp en webbläsare så kan inte den öppnas. Den öppnas men den får inte någon kontakt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du fått upp internetförbindelse via nätverkskabel med någon dator? Man ska bara konfigurera upp routern när man är ansluten via nätverkskabel. Om du inte har konfigurerat routern kanske inte ens den trådlösa delen är igång.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Globetrotter71

Jag får inte ens kontakt med kabel. Just nu "lånar" jag grannens nätverk. När jag försökte installera nätverket igår mitt under själva installationen fick jag upp meddelandet" nätverkskabel ej ansluten?????Alla lampor blinkar som dom skall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla upp beteckningen på D-link-produkten för D-link verkar inte ha något som heter DT-410.

 

Har du kopplat in produkten enligt manualen som kom med?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...