Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

varning skydd mot skadlig kod!!!???


rabarberpaj

Rekommendera Poster

Jag har köpt en data med vista, och har installerat och aktiverat northon virusprogram.

Problemet är när jag går in i windows säkerhetscentrum är det rött vid skydd mot skadlig kod och där står det att northon är inaktuellt.

Men under ex brandvägg står det att northon är ok.

Kan nån hjälpa mig med detta???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Licensen för Norton som följer med en ny dator brukar räcka i tre månader, sen måste man köpa nytt abonnemang.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vårt 3 månaders Norton varnade ihärdigt i en månad att licensen skulle ta slut.

 

Misstänker att det ej blivit uppdaterat av något skäl(korrupt installation hindrat av någon brandvägg m.m).Försök beordra uppdateringoch se vad som händer.

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2008-01-19 01:26:45 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men jag råkade radera det där 3 månaders test versionen från datan då den varnade om fel och sa att enda sättet var att avinstallera från datan och lägga in igen, vilket de inte kunde hjälpa mig med där jag köpte datan, så jag köpte ett riktigt program från northon istället. med 1-års giltighetstid, som jag har registrerat på deras hemsida....

 

Felet ligger alltså någonannanstans om jag fattat det rätt....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I XP så brukar Norton (i alla fall vissa versioner) stänga av Windows säkerhetscenter för att det tydligen lätt blir konflikter mellan dem.

 

"skydd mot skadlig kod" kan det vara Vistas sätt att referera till Windows Defender? Det har knappast något med brandvägg att göra i alla fall.

Det är väl mycket möjligt att Norton stänger av Windows Defender för att det inte ska krocka med Norton.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en 2-års licens av NIS 2007 och Vista.

 

Jag har exakt samma "fel" som du, har ingen aning om varför dock. NIS ser Ok ut om man kollar i "Protection Center".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...