Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varning för EET Nordic Sweden AB


Alabandola

Rekommendera Poster

Jag beställde en liten datorpryl av rubricerade företag. Den kostade bara 368 kronor och fanns i lager. Men frakten skulle gå med Schenker och kostade 140 kronor!

 

Eftersom prylen är så liten att den utan vidare skulle kunna sändas som brev så begärde jag en sådan transport. Men se det gick inte - "Sånt sysslar vi inte med. Det blir ingen lönsamhet på sådant" förklarade man. Jag fick ta skeden i vacker hand och rätta in mig i ledet. Men hade jag vetat att jag skulle bli tvungen att köra fyra mil tur och retur från mitt hem till närmaste stad så hade jag nog backat ur affären. Det finns ju andra inköpsställen, som har bättre kundservice.

 

Men så är det i alla fall. För efter åtta dagars väntan kom det en avi från Schenker, som talade om att paketet hade levererats till en adress i staden. Hade dom sänt paketet som jag ville så hade jag bara behövt gå till brevlådan utanför dörren!

 

Så se upp för det här företaget och dess transportör kära vänner!:thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte när du gjorde beställningen?

Men under "Försäljning- och leveransvillkor" hos detta företag, som är uppdaterad/gäller från och med 2007-12-01, så står det faktiskt att transporter till privatpersoner sker med av EET vald speditör, i normalfallet Schenker Hemleverans, då bör man kolla var man får varan levererad, hem/dörren eller annan specifik plats.

 

http://se.eetnordic.com/page.aspx?id=69

 

Eftersom man alltid bör kolla sådant oavsett vem man handlar från gällande nätet, så borde du ha upptäckt detta.

 

Alltid vettigt att läsa sådana här villkor, så slipper det bli "problem" med något.

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del uppfattar jag inte "Hemleverans" som leverans till en adress cirka två mil från hemmet. Jag har tidigare fått leverans till dörren av Schenker och utgick tyvärr ifrån att så skulle ske även denna gång. Men tack i alla fall för dina välmenande råd. Tänk så mycket klokhet det finns i alla fall!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...