Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

vad är det som inte funkar?


datamannen

Rekommendera Poster

jag har nero 8 tutorial och jag brände en avi fil med nero express som var cirka 700 mg. senare när jag la den i min dvd-spelare(limited label 7b nåt sånt) så stog det okänd skiva men det står att den läser dvd-r dvd+r cd-r cd-rw och mpeg4. kan man på något sätt koda om den till mpeg4 med hjälp av nero? hjälp snälla

 

 

tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Vad jag förstår så är det en portabel DVD läsare du har.Jag får dock ej fram någon spec.

 

När manskriver mpeg4 kan man mena ett ISO format med filändelse .mp4.Finns en WIKI artikel om det.

 

I nero recode kan man konvertera till Nero digital som skall vara MPEG 4 med mp4filändelse .Du kan ju testa (om nu Nero recode ingår i ditt Nero 8)

 

Annars googla "convert xvid to mp4" eller nått liknande.

 

LARSAS

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/MPEG-4

[inlägget ändrat 2008-01-18 12:06:28 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej! nero 8 tycks inte vara som dom andra versonerna. jag har recode kan du berätta hur man gör. för jag kan inte

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omkoda dvd_och videofiler till Nero Digital

väljnere till höger Nero digital----cinema----CD80

Importera filen (bläddra eller dra in i rutan

*--

Nästa efter det filen är accepterad

Välj destination lämpligen brännare

 

*--Jag har testat på en DIVX med inbränd text Har filmen separat text får man nog se till att den kommer med i inställningsrutan .Har dock ej testat det alternativet.

 

Sen vet jag inte säkert att Nero digital kommer att fungera .Men testa.

Jag kan inte spela upp den på min DVD läsare (divx ultra)

 

LARSAS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej tack för all hjälp jag har hittat min portabla dvds paketet där står det den kan läsa dom som jag skrev i mitt andra inlägg och dom här:m mp3,jpeg och mpeg4. när jag kodadde om så gjorde jag såhär: trykte på nero recode och trykte på omkoda huvudfilm till nero digital den omkodade men sedan hur ska jag bränna den för om jag gör det med nero express så brukar den ju alltid koda om filmen, gör det att det inte längre är mp4-fil?

 

tack.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bränner mp4 filen i Nero Express som data CD sker ingen omkodning.Ta ej med mappen utan endast filmfilen .Bränn den som avslutad alltså tillåt ej multisession (vet ej om det är nödvändigt men för säkerhets skull )

 

Du hade kunnat bränna direkt i Nero Recode om du valt brännaren istället för hårddiskmapp.

 

LARSAS

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...