Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Databasproblem


Anjuna Moon

Rekommendera Poster

Har fortfarande stora problem med utloggning fast jag är inloggad osv.

 

Det här är inte kul alls.

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Ett nytt helgfenomen?!

Förekom väl rätt ofta tidigare en massa strul under just helgerna vill jag minnas.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett nytt helgfenomen?!

Nä, för mig började det här redan under torsdagseftermiddagen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där ja, 20-minuter tog det att svara på ett inlägg...:thumbsdown:

 

Ett fel har uppstått.

Får ingen kontakt med databasen. Fel: Unspecified error

 

Ett fel har uppstått.

Får ingen kontakt med databasen. Fel: [Microsoft][ODBC SQL Server Driver][DBNETLIB]SQL Server does not exist or access denied.

 

Du är medlem i IDG.se, men inte i Eforum

Klicka här för att komplettera dina uppgifter.

 

Jag lägger ner nu för denna helg, det här går ju inte!

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har allt fungerat precis som normalt...Vet inte om jag vågar säga :) eller om det blir :thumbsdown: idag, men som sagt, allt är normalt idag, än så länge.

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Jag har periodvis blivit utslängd härifrån. Har ibland inte kommit in alls, så för min del fortsätter problemen sporadiskt med "Ooops 500" och andra halvskumma databaserror.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp&ner går det. Kan inte ansluta alls under perioder. Jogi - du har säkert en härlig logg att läsa. Samt - alla fyller väl i och sänder iväg de Ooops ni får?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår eftermiddag så hittades troligtvis felet.

Orsaken var att en av DNS-servrarna inte lyckades slå upp backend-nätets servrar och därmed så kunde inga av dessa servrar nås.

 

Inte nog med det, dessutom har IDG gått och ändrat e-postadress på mitt konto utan min tillåtelse. De har helt sonika plockat reda på min nya jobbadress via ett studsmail från min gamla mailadress (som dock fortfarande är ett aktivt e-postkonto) och lagt in detta istället. Är sådant verkligen tillåtet?

 

Det finns ingen koppling på utskick som genererar studsar och tillbaka till ditt medlemskonto.

Studsar kommer endast att ligga kvar i ett separat epost-system och beroende på typ av studs och antalet studsar så händer olika events.

Men det finns varken rutin eller någon teknisk koppling från epostutskick tillbaka till ditt medlemskonto.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orsaken var att en av DNS-servrarna inte lyckades slå upp backend-nätets servrar och därmed så kunde inga av dessa servrar nås.

Det låter som en trolig orsak, då detta angavs som möjlig orsak hos MS när man sökte på felmeddelandet.

 

Men det finns varken rutin eller någon teknisk koppling från epostutskick tillbaka till ditt medlemskonto.

Vilket iofs inte gör saken bättre, snarare sämre, eftersom min adress då har ändrats manuellt av någon hos er. ;)

 

Nå, om ni kan garantera att den här mailadressen inte görs publik på något sätt, eller att ni inte delar med er av den till partners så kan den ligga kvar.

[inlägget ändrat 2008-01-22 10:16:27 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna - oavsett HUR adressen kommit dit kan du gå in och ändra den. Svårare än så är det inte och inget att bli upprörd över anser jag. OM det sker IGEN däremot, då kan man börja undra.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket iofs inte gör saken bättre, snarare sämre, eftersom min adress då har ändrats manuellt av någon hos er. Ironi

 

Det var det jag menade med "ingen rutin"...

Det finns alltså ingen som läser studsar eller har som uppgift att uppdatera medlemsdatabasen.

Jag har mycket svårt att se någon skulle sitta och titta på studsar (som är måååånga och som hamnar i automatiska returlådor) och se ditt automatsvar eller vad som kom tillbaka och efter det lyckas spåra upp användaren till adressen och ändra den till den nya.

 

Men jag kan inte säga hur det gått till...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår eftermiddag så hittades troligtvis felet.

Orsaken var att en av DNS-servrarna inte lyckades slå upp backend-nätets servrar och därmed så kunde inga av dessa servrar nås.

Råkade ut för samma problem nu igen!

 

Edit:förtydligande

[inlägget ändrat 2008-01-22 17:50:23 av Cecilia]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...