Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spela In Med TVkort


The Computreman

Rekommendera Poster

The Computreman

Hej

 

När man ska spela in program med TVkort så ställer man ju in en tid då man ska börja spela in och sluta.

 

Men jag har hört att man ska kunna skriva in namnet på programmet, en kod för programmet, eller liknande, så ska den spela in endast programmet, så slipper man överflödig reklam. Hur gör man ? Jag har TVkortet: Pinnacle PCTV MediaCenter 310i DVB-T. Tack på förhand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PDC är ingen het potatis i Sverige. Kanske kanske att SVT sänder det i övrigt är det helt dött.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Computreman

mmm, har hittat koderna till olika program på www.dagenstv.com. Men jag verkar inte hitta någon inställning i mitt TVprogram som ja fick med mitt TVkort... behövs det ett speciellt program för detta ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Det är de så kallade showview numren du hittat.

Användning förutsätter att videon ellerDvd n är utrustad med programmet.

Det underlättar programmeringen men tror inte det korrigerar tiden vid överdrag.

Vet inte heller om showview fungerar med digital Tv :Där har man väl EPG som gör samma sak.

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2008-01-19 00:55:40 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ShowView är inget du behöver. De var skapade för tiden då man hade en VHS med en liten liten display som enda kommunikationskanal mot användaren. Då var det enklare att skriva in en ShowView-kod än exakt kanalnummer, start och stopptid. För det är vad ShowView är. Det är en kodning som identifierar kanal start och stopp. Tar inte hänsyn till om program startar senare än utlovat eller liknande. Det är det PDC är till för (och ex.v. TV4 skulle behöva)

 

Med ett TV-kort i datorn är det nog enklast att peka och klicka, där finns det ju ett gränssnitt som fungerar!

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Computreman

ja, ja har försökt klicka runt i programmet, men hittar inte någonstans man kan ställa in ShowView-koden. Men tänkte om det kanske finns något annat sorts program som man kan spela in ShowView-koden med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, ShowView koden har du INGEN användning för. Använd gränssnittet och sätt datum, tid och kanal. Det är enklare. Mycket enklare.

 

ShowView är som sagt en gammal idé som passade för VHS-apparater. Moderna inspelningsmaskiner programmerar man via EPG idag. I en del även efter programnamn (spela in varje avsnitt av Vänner ex.v.). Dessa båda är fullt möjliga i en dator, gäller bara hitta ett program som kan fixa det ihop med ditt TV-kort eller snarare din programvara för TV-kortet.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Computreman

Ja har programmet TVCenter PRO som ja fick med mitt TVkort. Något förslag på ett program som går ihop med det, som på något sätt kan spela in ett program genom att ställa in programnamn eller liknande?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får leta på nätet. I sig spelar det ingen roll vad för program man har till kort, eller rättare sagt vad för kort man har. Har man ett analogt kort finns det WDM-rutiner som alla program för analoga kort kan nyttja, för digitala kort säkerligen samma sak fast andra program krävs.

 

Jag använder inte mitt TV-kort på det viset (längre) så jag vet inget som jag kan rekommendera.

 

XMLTV kanske kan vara ett sökord som hjälper dig på rätt väg. Eller så finns det säkert front-end program som kan fixa det du önskar. Rena HTPC-program framförallt.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...