Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IDS_DISPLAY_NOT_SUPPORT


David J

Rekommendera Poster

(Ev. fel forum???)

 

Jag har installerat ett kort för kameraövervakning. Det är av typen http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=98025&path=106600000,110700000

 

Jag har installerat DirectX och programvaran som också finns på kjell.com.

 

När programmet startas, så laddas interfacet där man ska se kamerabilderna, men ingen bild syns (bara svart).

 

Omedelbart efter programstart, så kommer en ruta upp med texten "IDS_DISPLAY_NOT_SUPPORT" och en OK-knapp.

 

När man klickat OK så talar WinXp om att programmet (som heter DVR) har stött på ett problem och måste avslutas.

 

Någon leverantör av programvaran finns inte ens angiven i hjälpfilen.

Vad betyder IDS_DISPLAY_NOT_SUPPORT ???????

Vad betyder IDS???

 

Tacksam om någon vet vad jag ska göra för att få det att funka.

 

/David

 

Edit:

Hittade nog tillverkaren här: http://www.wave-p.com , men någon support verkar man inte kunna få där....

[inlägget ändrat 2008-01-17 20:52:30 av Davidosss]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Ett par tips som kanske kan hjälpa dig....

 

-Du bör ha ett grafikkort med 3D-stöd och helst =/>128 mb.

 

-Eftersom du redan har installerat kort programvara måste du avinstallera bägge först. DVR-kortet avinstallerar du via enhetshanteraren. (Omstart krävs)

 

-Senaste programvaran hittar du hos Wave-P på nedanstående länk. Passwordet behövs för att kunna packa upp med t ex WinRar.

DVR-kortet från Kjell & Co har produktnamn; ETHER10104

 

http://www.wave-p.com/dvr_download/6802_en_V7.4.0.3.zip

 

Password= 806807

 

-När du skall installera program & drivrutiner första gången får kameran INTE vara ansluten till DVR-kortet.

 

-Ställ in upplösningen till 1024x768.

 

-Installer program & drivrutiner och starta om datorn.

 

-Anslut kameran.

 

-Starta DVR-programet.

 

-Innan du installerar Webview för att få åtkomst till kameran från webben måste du ändra säkerhetsinställningar i Internet Exporer.

 

Gå till 'Verktyg' - 'Internetalternativ' - 'Säkerhet' - 'Anpassad nivå' och välj följande;

 

Hämta osignerade ActiveX-kontroller=FRÅGA

Visa video och animering på....=AKTIVERA

 

-Därefter kan du installera Webview.

 

-Se till att din brandvägg/router tillåter att portarna 9000, 9001 och 9002 öpnnas.

 

-För att nå kameran från internet slå in datorns IP-adress i adressfältet. (Ditt IP hittar du här; http://www.myip.se)

 

-När sidan laddats så fyll i IP och bocka i rutan "Sockets port". I rutorna under skall det stå 9000, 9001 och 9002.

 

Vill du andra skall kunna kolla kameran utan att ge ut din IP så skaffa en gratis host service på https://www.dyndns.com.

 

-När allt är installerat och klart så kan du komma efter omstart av datorn komma åt kameran via internet med skärmupplösning högre än 1024x768. (Själv kör jag 1440x900 och det fungerar utan problem...)

 

(Webview har riktigt bra realtidsvisning via internet!)

 

Lycka till...!

 

 

 

...

 

[inlägget ändrat 2008-01-31 16:40:10 av g-man]

[inlägget ändrat 2008-01-31 16:50:14 av g-man]

[inlägget ändrat 2008-01-31 16:57:52 av g-man]

[inlägget ändrat 2008-01-31 17:08:53 av g-man]

[inlägget ändrat 2008-01-31 17:10:19 av g-man]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tack g-man för ditt engagerade och utförliga inlägg.

 

Jag har tidigare hittat senaste version av programvaran och luskat ut lösenordet. Det var inte det lättaste.

 

Jag fick tidigare idag äntligen kontakt med en kille på wave-p, som också konstaterade att det var grafikkortet det hängde på, så jag har beställt ett idag. (Använder i nuläget onboard-grafiken som var lite väl out-of-date).

Han rekommenderade ett 32M-kort, så jag tog ett 64M-kort. Borde jag ha köpt 128M ??

 

Man önskar sig helt klart att de kunde ha mer användarvänliga felmeddelanden "IDS_DISPLAY..." säger ju inte en lekman särskilt mycket... :-)

 

Rapporterar här hur det går.

 

/David

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade oxå problem onboard grafiken på en server som jag installerade en kamera på. Hittade ett Radeon X1650-512 mb på Inet.se för ca 500 kr. Trodde knappt att det gick att få tag på nya grafikkort med mindre än 256 mb...

 

Instämmer angående användarvänligheten och felmeddelanden. Rent bedrövligt dåligt....

 

Har eventuellt hittat ett par alternativa programvaror men jag har inte haft tillfälle att prova dom än. Återkommer om det är något att ha när jag hunnit dit...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Installerade ett grafikkort. Funkar kanon nu.

Jag använder: http://www.kjell.com/?item=38711

 

 

Finns det någon funktion i DVR för att antomatiskt radera inspelningar äldre än t.ex. 7 dagar?

Tips på andra applikationer som fixar det?

 

//David

 

Edit: Länk uppdaterad

[inlägget ändrat 2008-06-17 18:26:32 av Davidosss]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Har også installert DVR kortet, men klarer ikke installere drivere. Etter at DVR-kortet er montert i PCen kommer vanlig "Found new hardware", men finner ikke drivere på CDen som er vedlagt.

 

Filene på CDen som er vedlagt er de samme som i zip-filen som er nevnt her.

 

Hva er problemet????

 

Dersom jeg prøver å åpne "Install driver.exe" kommer meldingen "Driver not found"

 

Hva heter driverfilen?

[inlägget ändrat 2008-06-17 18:01:24 av vegard_h_1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det var ett tag sedan jag krånglade med installationen nu, men jag ska försöka hjälpa dig så gott det går...

 

Först och främst: är ditt DVR-kort köpt på Kjell.com? (Undrar om vi har exakt samma kort)...

 

Tyvärr så ar jag upptäckt att mjukvaran som följer med inte ger särskilt användbara felmeddelanden... Ofta så beror felet på något annat än det verkar...

 

 

Strunta till en början i Windows guide för att lägga till nu maskinvara...

 

Prova att ladda ner senaste programvaran (se nedan), och kör InstallDrivers.exe som finns där. Var noga med att först extrahera alla filer i zip-filen, och att låt sedan alla filer ligga i samma mappstruktur som när du laddar ner det.

 

Citerar g-man ovan:

-Senaste programvaran hittar du hos Wave-P på nedanstående länk. Passwordet behövs för att kunna packa upp med t ex WinRar.

DVR-kortet från Kjell & Co har produktnamn; ETHER10104

 

http://www.wave-p.com/dvr_download/6802_en_V7.4.0.3.zip

 

Password= 806807

 

Observera att du inte ska ha någon kamera ansluten när du installerar programvaran.

 

Vad har du för grafikkort?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ikke kjøpt på kjell.com, men på smartprodukter.no:

 

http://smartprodukter.no/product_info.php?cPath=53_57&products_id=239&osCsid=rrqj29a7boktsuj7tv8ku099m1

 

DVR10104

 

Filene på zip-filen er nøyaktig de samme som på CDen som fulgte med.

 

Har fulgt linken du la ved også, men får samme resultat når jeg unzipper og kjører InstallDrivers.exe

 

Kanskje du kan teste selv? Har prøvd på 3 pc'er med samme resultat ...

 

Har ikke noe kamera tilsluttet når jeg installerer.

 

Grafikkort = 128Mb

 

Har XP Professional

 

[inlägget ändrat 2008-06-17 19:11:05 av vegard_h_1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Ok, du har samma kort som vi har. Först bör du se till att avinstallera alla tidigare installationer av program, drivrutiner och själva kortet. Starta om Windows.

 

Det finns en ännu nyare version av programvaran (8.1.0.8) som jag skulle rekomendera att du installerar direkt. (Filerna heter nog likadant som på din CD men om du kollar vilket datum dom är skapade så misstänker jag att dom är nyare...)

 

http://www.wave-p.com/dvr_download/6802_en_V8.1.0.8.zip

 

Lösen är samma som tidigare; 806807

 

Kör inte 'InstallDrivers.exe' utan kör guiden för ny maskinvara och hänvisa till mappen 'driver' som kommer med programvaran.

 

När detta är klart så installera själva programmet.

 

Först därefter kan du koppla ihop kameran till datorn.

 

 

Lycka till...!

 

 

[inlägget ändrat 2008-06-17 19:55:02 av g-man]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WOW! Det var billigt vill jag lova!

Nästan så man skulle köpa ett att ha på lager ifall det andra går sönder.

Men det du länkade till g-man är väl ett annat fabrikat va?

 

 

Jag har nu provat att köra filerna så att jag kommer ihåg hur det såg ut...

 

Prova gärna att göra som g-man beskriver, men om det inte går vägen, så prova att göra det i en annan ordning (det gjorde nämligen jag):

1. Kör setup.exe (installera programmet)

2. Kör guiden "lägg till maskinvara". Hänvisa till mappen drivers om det behövs.

 

Jag tycker nämligen det verkar som att install.exe flyttar och registrerar drivrutiner också...?

 

Vi kan nog alla vara överrens om att programvaran inte är särskilt användarvänlig, men på något sätt ska vi väl lyckas... :-)

Dessutom är det konstigt att det knappt framgår någonstans att det är wave-p som gjort kortet. Hur ska någon kunna hitta senaste programvaran?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du har nog rätt att det kortet är av ett annat fabrikat (Photec). Jag har köpt ett par olika och blandade ihop dom lite...

 

Men även kortet Wave-P kortet för 499 kr på Kjell & Co är betydligt billigare än på SmartProdukter.no, siten där vår norska kompis köpte sitt. 1'475 i svenska pesetas! Wow, det måste vara oljan som drivit upp deras inflation...

 

Mycket möjligt att du har rätt i att installera programmet före drivrutinerna. Det var ett tag sedan jag installerade det nu så... Men minns jag inte hel fel så fick jag aldrig det att fungera med filen 'InstallDriver.exe' utan var tvungen att lägga till dom via guiden.

 

Lev väl...

 

 

/g

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Inte säker, men jag tror att InstallDriver.exe liksom körs "inne i" setup.exe.

 

Hur går det vegard_h_1 ???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går ikke så bra - ikke noe endring med den oppdaterte driveren - "... finner ikke driver ..."

 

Har kontaktet selger, så får vi se hvilket svar jeg får.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Beskriv i vilken ordning du gör saker?

 

Kör du setup.exe först? Hur långt kommer du då innan felmeddelandet?

 

Har du provat att ta bort kortet helt i enhetshanteraren (kontrollpanelen>system>maskinvara>enhetshanteraren), och sedan börja om med setup.exe? Om ja, har du provat det sedan du laddade ner senaste programvaran?

 

/David

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det David säger om att avinstallera både tidigare drivrutiner och själva hårdvaran i enhetshanteraren är ett måste om du skall få det till att fungera. Avinstallationen måste följas av en omstart av datorn.

 

Du får säja till om du behöver mer detaljerad beskrivning hur du skall gå tillväga för att avinstallera!? Det beror ju lite på hur van du är att brottas med datorer... :)

 

Om inte annat tror jag att du måste försöka ge oss mer detaljer om vad du gör eller har gjort för att vi skall kunna hjälpa dig.

 

 

Simma lugnt...

 

[inlägget ändrat 2008-06-21 20:49:37 av g-man]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med det kortet David som du/vi har - sitter det en ström-/adapterkabel ansluten till själva kortet?

 

Jag har inte datorn med det kortet hemma, så jag kan inte kolla själv...

 

 

/g

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jeg gjør følgende:

 

(1) Avinstallerer kort med Device Manager (høyreklikker og velger "Uninstall")

(2) Avinstallerer all software i kontrollpanel

(3) Restarter maskinen

(4) "Found new hardware" -> "Specify location" (eller noe slikt). Velger 6802_en_V8.1.0.8\driver

(5) Får feilmelding: Cannot install driver - could not find driver

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Borde inte göra någon skillnad, men jag skulle göra som du gjort fram till punkt (3), sedan skulle jag avbryta guiden direkt den kommer upp, och istället köra setup.exe...

 

men det kanske inte blir någon skillnad.... ?

 

/David

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du kör guiden lägg till maskinvara så måste du själv ange vilken drivrutin ('Avancerat') det skall vara och inte låta guiden göra det automatiskt.

 

Stegvis (*=tryck 'Nästa', 'Ok' eller 'Slutför');

 

'Lägg till ny maskinvara'

*

'Jag har redan anslutit maskinvaran'

*

'Lägg till ny maskinvara' (längst ner i list)

*

'Installera den maskinvara jag valt manuellt...'

*

'Ljud, video och spelenheter'

*

Tryck på knappen 'Diskett finns'

Bläddra fram och markera drivrutinen 'tw6802'

*, *, *.....

 

/g

 

 

 

[inlägget ändrat 2008-06-22 20:13:37 av g-man]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hei - gjør det du sier, og velger tw6802.inf

 

Får feilmelding: The specified location does not contain information about your hardware

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var som f-n....

 

Kan du dubbelkolla så att det ligger ytterligare en fil som heter tw602.sys i mappen 'Driver'.

 

Har du testat samma metod med drivrutinerna på CD'n som följde med själva kortet?

 

Inte för att det splear någon roll men har du något annat TV-kort installerat på datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja - ligger en tw6802.sys fil der også.

 

Har prøvd metoden på både linkene ovenfor og CDen som fulgte med. sys-filen ligger i alle versjoner (prøvd både 6802_en_V7.4.0.3 og 6802_en_V8.1.0.8).

 

Passer godt på å avinstallere for hver gang (Device Manager).

 

Har ikke flere TV-kort.

 

Leverandør av kort klarer heller ikke finne ut av det, så jeg kommer til å formattere hele PCen og sette den opp fra bunn av med Windows XP, SP2, Windows Directx osv osv, så får vi se ...

 

En sak: Det heter at "Latest Display adapter driver" skal være installert. Hvordan sjekker jeg dette? Hvordan oppdaterer jeg evt?

 

Har en HP Pavilion 750 PC med 128 grafikkort

 

[inlägget ändrat 2008-06-23 21:59:19 av vegard_h_1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...